کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

سهم تولید داخل از تایر فقط 40 درصد!!

دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۲۸ ب.ظ

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران با بیان اینکه سهم هندی‌ها در بازار لاستیک ایران رو به افزایش است، گفت: لاستیک ماشین از 195 هزار تا 38 میلیون تومان عرضه می شود.

عباس سماواتی اظهار کرد: در حال حاضر لاستیک ماشین ها بر اساس نوع برند و تنوع آن‌ها قیمت گذاری می‌شوند و لاستیک‌های وارداتی که بیشتر از کشورهای کره، چین، هند یا مالزی وارد می‌شود گران‌تر هستند ولی میزان تقاضا بر اساس نوع سلیقه افراد متفاوت است.

سماواتی با بیان این‌که 40 درصد لاستیک‌های مصرفی تولید داخل بوده و 60 درصد وارداتی است، تاکید کرد:‌ لاستیک‌های تولید داخل یا وارداتی همه به صورت مستقیم به دست واحدهای صنفی نمی‌رسد و وجود واسطه‌ها و دلالان دراین صنف باعث افزایش قیمت می‌شود.


وی با بیان اینکه تا حدود سه سال قبل اغلب دارندگان خودرو به تناسب حجم ترددشان هر ساله یا هر دو سال یکبار نسبت به تعویض لاستیک اقدام می‌کردند، گفت: امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت لاستیک، درخواست برای این کالا به شدت کاهش یافته و اغلب ترجیح می‌دهند لاستیک‌ها را پنچرگیری و مدت بیشتری با آن تردد کنند که در نهایت این امر می تواند خطراتی را برای سرنشینان خودرو به همراه داشته باشد.

وی افزود: با توجه به قدرت رقابت لاستیک های هندی با لاستیک های چینی، واردات لاستیک از هند افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گفته سماواتی در برخی موارد تفاوت 40 تا 50 هزار تومانی قیمت هر حلقه لاستیک ایرانی با چینی سبب می‌شود خریدار به سمت لاستیک چینی برود.

وی همچنین با اشاره به روغن های اتومبیل و تاکید بر اینکه مردم باید در خرید روغن های اتومبیل دقت لازم را داشته باشند، گفت: بهتر است از روغن‌هایی که با مارک‌های معتبر و استاندارد هستند خرید شود و از خرید روغن های باز بشکه ای به دلیل ارزان تر بودن اجتناب شود. چون این روغن ها از طریق تصفیه‌ روغن سوخته تهیه شده و در واقع بازیافتی هستند.

سماواتی تاکید کرد: خارجی بودن برند روغن های اتومبیل و گران تر بودن آن، دلیلی برای استاندارد بودن روغن‌ها نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی