کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

سهامدارن قاسم بخوانند

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۱۷ ب.ظ

عرضه ها در نماد قاسم ایران تمام شد و سهامدار عمده تعهد دیگری برای عرضه سهم ندارد.

فرهاد رمضان، مدیر هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان درخصوص عرضه های سهامدار عمده در نماد "قاسم"  گفت: 10درصد تعهد عرضه شرکت به پایان رسیده و عرضه دیگری نخواهیم داشت.

به گفته وی، میزان کمی از تعهدات ما برای عرضه "قاسم" را روز چهار شنبه عرضه کرده ایم و برنامه عرضه دیگری نداریم.

رمضان در برابر این سوال که با توجه به قیمت تمام شده "قاسم" در صورت های مالی "غصینو" ،آیا "غصینو" از این محل تعدیل دارد؟ گفت: سهامدار عمده 36 میلیون سهم "قاسم" را عرضه نموده و از آنجایی که در صورت های مالی خود قیمت تمام شده قاسم را 18تومان دیده است،با توجه به مابه التفاوت قیمت کنونی قاسم و قیمت تمام شده آن بالغ بر 42میلیارد تومان سود عاید "غصینو" خواهد شد.

او در خصوص روند افزایش سرمایه "غصینو" گفت: افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته انجام خواهد شد که فعلا در مرحله حسابرسی است و طی جلسه ای که هفته جاری برگزار خواهد شد درصد این افزایش سرمایه مشخص می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بخشودگی بدهی های ارزی پارس مینو و پرداخت به صورت ریالی در دوره های مختلف این شرکت نیز از شرایط خوبی برخوردار خواهد شد.

وی در برابر این سوال که آیا "قاسم " زمین جدید خریداری کرده و قصد فروش دارد؟ گفت: خیر. "قاسم" از گذشته دارایی و زمین های راکدی داشته که برنامه دارد این دارایی های غیر مولد را به مولد تبدیل نماید که تا پایان اسفند ماه در مورد آن تصمیم گیری می شود.

گفتنی است، شرکت صنعتی مینو، مالک حدود 89 درصدی این شرکت  است.

لازم به ذکر است که شرکت بعد از 1280 تومان اقدام به عرضه سهام به صورت خرد در بازار نموده است که مجموع آن به 10% رسیده است. همچنین بهای تمام شده این سهم در سبد صنعتی مینو اندک و قابل چشم پوشی است. باید افزود سود هر سهم صنعتی مینو حدود 1794 ریال است که تعدیل قابل توجهی از محل سود غیر عملیاتی مفروض است.

  • ۹۳/۰۹/۰۸

قاسم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی