کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

جلسه معارفه خدیزل

شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ
جلسه معارفه شرکت بهمن دیزل بعداز ظهر بیست و سوم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از سرمایه گذاران در هتل سیمرغ برگزار شد و طی آن مسئولان و مدیران این شرکت 100 میلیارد تومانی با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و پاسخ به سئوالات حاضرین، قدم نهایی عرضه اولیه 10 درصد این شرکت را اعلام کردند تا با مجوز سازمان بورس، عرضه اولیه 10 درصد سهام " خدیزل" در بازار دوم فرابورس انجام شود.

سعید موحدی معاون مالی گروه بهمن در مورد میزان و زمان احتمالی عرضه سهام «خدیزل» گفت: در صورت اخذ موافقت مسئولان سازمان بورس و فرابورس،دوشنبه هفته جاری عرضه اولیه 10 درصد از سهام این شرکت بهمن در فرابورس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در عرضه سهام این شرکت و تعیین قیمت سهم، منافع سهامداران را در نظر خواهیم داشت و گروه بهمن که تلاش می کند عرضه منصفانه ای انجام شود، برنامه ای برای ادامه عرضه بیشتر سهام این شرکت ندارد. بنابراین انتظار می رود مانند کشف قیمت هر سهم بهمن لیزینگ، عرضه موفقی در پیش رو باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که این مجموعه ظرفیت تولید 30 هزار دستگاه خودرو را داراست به ساختار مالی بدون ابهام شرکت اشاره کرد و گفت: این موضوع آینده این شرکت را تضمین می کند این درحالی است که علی رغم همه فشارهای بین المللی این شرکت از تمامی گشایش های موجود استفاده کرده است. همچنین موضوع برند انحصاری نیز در اختیار این شرکت قرار دارد.

موحدی با اشاره به دارایی های شرکت در 9 ماه سال 93، گفت: دارایی های شرکت بالغ بر 360 میلیارد تومان است که گزارش عملکرد شرکت نیز در سال مالی 93 طی 15 روز آینده نهایی شده و منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث افزایش سرمایه در شرکت بهمن دیزل در دستور کار قرار دارد یا خیر، گفت: با توجه به این که صنعت خودرو نیازمند توسعه و توسعه هم نیاز به سرمایه گذاری دارد و طبق برآورد انجام شده مبنی بر گردش مالی 600 میلیارد تومانی شرکت در سال آینده، بنابراین نیاز به افزایش سرمایه احساس می شود. طبق بررسی های انجام شده در برنامه داریم در آینده سرمایه شرکت را به 150 میلیارد تومان برسانیم.

وی در مورد سال مالی و زمان برگزاری مجمع شرکت هم گفت: سال مالی شرکت بهمن دیزل همانند اکثر شرکت بورسی 29 اسفند ماه است و مجمع سال 93 شرکت نیز احتمالا در اردیبهشت یا خرداد ماه برگزار شود. وی در مورد سیاست تقسیم سود شرکت نیز گفت: سعی مان این است که تقسیم سود مطمئن و در عین حال بالایی را داشته باشیم.

وی با اشاره به سرمایه 100 میلیارد تومانی شرکت به ترکیب سهامداران پرداخت و گفت: در حال حاضر ترکیب سهامداران شرکت به ترتیب گروه بهمن با سرمایه 99.94 درصد بوده و سایر سهامداران شامل شرکت شاسی ساز ایران، شرکت بهمن لیزینگ، عصر بهمن، شرکت بهمن موتور، شرکت بهمن سرویس، شرکت بهمن خودرو است.

مدیر مالی شرکت بهمن دیزل در مورد پیش بینی تولید و فروش شرکت در سال جاری هم خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته میزان تولید و فروش را در سال جاری به ترتیب 4 هزار و 954 و 5 هزار و 500 دستگاه پیش بینی کرده ایم. وی در عین حال پیش بینی سود سال 93 را 675 ریال و پیش بینی سود سال 94 را 692 ریال اعلام و خاطرنشان کرد: گزارش سال مالی 93 شرکت طی دو هفته آینده نهایی شده و منتشر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به پروژه های در جریان مجموعه و امیدواری زیاد به اجرای آنها، گفت: پروژه سالن رنگ شرکت بهمن دیزل در حال ساخته شدن است که در آینده نزدیک تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی به پایین بودن هزینه مالی شرکت بهمن دیزل در مقایسه با دیگر شرکت های مشابه پرداخت و گفت: با توجه به شرایط نقدینگی در مجموعه، استقبال از محصولات و موضوع فروش و پیش فروش، یکی از معدود شرکت هایی هستیم که کمترین اعتبارات بانکی را اخذ کردیم.

حسینی ادامه داد: بحث طراحی کامیونت تحت عنوان شیلر از دو سال و نیم پیش کلید خورد که پایان سال گذشته اقدامات مربوط به تست، استاندارد و مجوز آن انجام شد. این درحالی است که مجوز شماره گذاری این کامیونت نیز گرفته شد و یک دستگاه از این محصول را قبل از پایان سال 93 گرفتیم و تولید انبوه آن اواخر همین سال آغاز شد. وی با تاکید بر این که تولید انبوه این محصول در سال 94 نیز ادامه دارد، گفت: امید است این محصول در سال جاری به بازار عرضه شود.


وی به دیگر محصولات این مجموعه اشاره کرد و گفت: در حالی مجوز شماره گذاری کامیونت 5 تن گرفته شده که کامیونت 8 تن نیز در مرحله ساخت قرار دارد. مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به تولید مینی بوس و تست و انجام استانداردهای مربوطه، خاطرنشان کرد: محصول مینی بوس هم به تولید انبوه رسیده و شماره گذاری آن در حال انجام بوده که امید است در نیمه اول امسال به بازار عرضه شود. همچنین قصد داریم بحث تولید اتوبوس را در آینده نزدیک به سبد محصولات شرکت بیفزاییم و عرضه آن به بازار را دنبال کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی