کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

در کدام گروه ها سرمایه گذاری کنیم؟

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۰۲:۳۲ ب.ظ

مدیر سایت بتاسهم با اشاره به عدم دستیابی به نرخ نفت 100 دلاری طی دو سال آینده اظهار داشت: در حال حاضر اخبار پیرامون شرکت های بورسی، امکان تعویق در طرح کیفی سازی شرکت های پالایشگاهی، تعیین نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی و همچنین احتمال کاهش نرخ بهره مالکانه صنایع منجر به ایجاد نوساناتی مثبت در بازار شده است و دلیل خاصی در راستای بازگشت بازار سهام به مسیر صعودی محسوب نمی گردد.

نویدخاندوزی در خصوص عوامل مؤثر در ریزش مجدد شاخص بورس گفت:

  1. احتمال ارایه گزارش های ناامیدکننده از پیش بینی اولیه سود سال 94 برخی شرکت های بورسی
  2. بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های پالایشگاهی با دامنه نوسانی آزاد

می تواند منجر به ریزش حدود 2 هزار و 500 واحدی شاخص بورس شود. وی سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی که از پی بر ای در محدوده 4 و 5 برخوردار می باشند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت، بایستی الویت سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی باشد که به وضعیت کنونی نرخ نفت وابسته نبوده و یا از حاشیه سود بالاتری نسبت به سایر شرکت های نفتی برخوردار باشند.

خاندوزی سرمایه گذاری در گروه دارویی و سپس شرکت های بیمه ای را توصیه کرد و افزود: در سال 94 سرمایه گذاری در صنعت خودرویی تنها در راستای ایجاد نوسان گیری سودآور خواهد بود زیرا احتمال می رود صنایع مذکور تا پایان سال 94 قیمت های مشابهی همچون اول سال را شامل شوند.

مدیر سایت بتاسهم سال 94 را یکی از سخت ترین سال های اقتصادی کشور دانست و گفت: دولت به تحقق بودجه از طریق درآمدزایی نفت وابسته است و در شرایط کنونی با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت، دولت بایستی اقدام به افزایش نرخ ارز مبادله ای تا محدوده 3 هزار و 100 تومان نماید.

وی نرخ فروش جهانی بنزین با قیمت دخل کشور را در شرایط کنونی یکسان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر دولت دلیلی برای پرداخت رایانه نقدی به افراد جامعه ندارد و عدم پرداخت یارانه ها می تواند به پوشش بودجه سال 94 کمک نماید.

خاندوزی در خصوص راهکارهای دولت در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته ای، خاطر نشان کرد: دولت بایستی با ایجاد سیاست های انقباضی در اقتصاد، اقدام به برنامه ریزی های لازم در راستای تحقق بودجه سال 94 نماید.

وی در پایان نرخ دلار آزاد تا پایان سال جاری را 3 هزار و 700 تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش های پی در پی قیمت نفت، حداقل کاهش نرخ دلار در محدوده 3 هزار و 400 تومان برآورد شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی