کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

ایرانسل در آستانه بورسی شدن

شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۰ ق.ظ

یک مقام مسئول در بورس تهران با بیان اینکه پرونده پذیرش ایرانسل در بورس تهران در حال بررسی است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون با افزایش فرایند بازاریابی پرونده حدود ۱۵شرکت جدید برای پذیرش در بورس تهران در دستور کار قرار گرفته است.




به گفته مدیر اداره نظارت بر ناشران شرکت بورس تهران طولانی شدن فرایند پذیرش بانک شهر در بورس تهران به دلیل ملاحظات هیأت پذیرش در بررسی درخواست این شرکت بوده که به نظر می‌رسد، با شفاف شدن و افشای گزارش‌های عملکردی 6 ماهه حسابرسی بانک شهر درخواست دوباره این بانک برای پذیرش در بورس تهران در دستور کار قرار گیرد.



روح‌الله حسینی مقدم، مدیر اداره نظارت بر ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه موضوع برگزاری مجامع بانک‌ها براساس الزامات بانک مرکزی در مورد پذیرش بانک شهر نیز قابل اتکاء خواهد بود، به فارس گفت: بازار سهام نسبت به موضوع برگزاری مجامع سالیانه بانک‌ها و انتظار برای بازتاب وضعیت آنها در بازار سهام پیش از این، این موضوعات را دیده و تبعات آن را در نظر گرفته است، به طوری که اگر مدت‌ها قبل انتظار بود که قیمت سهام بانک‌ها از رشد برخوردار شود، اما با درجا زدن مواجه بود، شاید یکی از دلایل آن موضوع مجامع مطابق با الزامات بانک مرکزی بوده است.

وی افزود: در عین حال 16 درصد ارزش بازار بورس متعلق به بانک‌ها می‌باشد و تحلیلگران و سرمایه‌گذاران براساس ملاحظاتی که در این سند وجود دارد، به بانک‌ها می‌نگرند.

حسینی مقدم در مورد دلیل توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی گروه مپنا، شیشه و گاز، کنتورسازی و دیگر شرکت‌هایی که همچنان نمادهای آنها متوقف هستند، گفت: درباره نماد معاملاتی این ناشران هم‌اکنون موضوعات مورد درخواست از سوی سازمان بورس در حال پیگیری است و برخی از این شرکت‌ها باید مجمع خود را برگزار کنند و علاوه بر ورود سازمان بورس، نهادهای نظارتی دیگری نیز ورود کرده‌اند که باید ابهام‌های آنها برطرف و پس از برگزاری مجمع نسبت به گشایش نماد تصمیم‌گیری شود.

سهام بان

وی با اشاره به جلسه اخیر متولیان بورس با بانک مرکزی گفت: به تازگی جلسه‌ای در مورد انتشار و پذیره نویسی اوراق مشارکت ارزی از طریق بورس تهران با معاون ارزی بانک مرکزی برگزار و ابهامات موجود برطرف شد. به زودی در قالب طرح جدیدی از سوی بورس تهران به بانک مرکزی مدلی ارائه خواهد شد که براساس آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: در حال حاضر پرونده در دستور کار هیات پذیرش هم‌اکنون به 15 شرکت خصوصی جدید بالغ شده که در این بین می‌توان به ایرانیان اطلس و یا آپ اشاره کرد. در عین حال به نظر می‌رسد تا پایان امسال پرونده 12 شرکت بزرگ برای معرفی به هیأت پذیرش دنبال خواهد شد. در این بین صنعت هتل سازی در حالی به بورس تهران آمده که به زودی صنعت سلامت و در آینده نزدیک صنعت هواپیمایی به زودی بورسی خواهند شد.

وی در این حال از درج نماد بورس تهران در تابلوی معاملات این بازار طی روز جاری خبرداد و گفت: طی ماه آینده جلسه‌ای با حضور طرف آفریقای جنوبی و ایرانی در تهران به منظور بررسی پذیرش ایرانسل برگزار می‌شود و پس از آن الزامات ورود این اپراتور تلفن همراه در بورس بررسی خواهد شد و امیدواریم با توجه به اینکه این شرکت ذی‌نفعان مختلف و محصولات متعددی در حوزه تلفن همراه کشور دارد، بتواند از مزایای بورس تهران استفاده کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی