کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

در ضیافت شام ایران خودرو با پژو چه گذشت

چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۳۷ ب.ظ

در پی برگزاری ضیافتی در شرکت ایران خودرو با میهمانی هیأت بلند پایه ای از مدیران ارشد شرکت پژو سیتروئن، نخستین قرارداد رسمی شرکت ایرانی با خارجی ها شفاف سازی شد.






طی این نشست مشترک مدیر عامل پژو سیتروئن در جمعی از خبرنگاران گفت: پژوسیتروئن در کیفیت ، ایمنی و مسائل زیست محیطی در ایران سنگ تمام خواهد گذاشت. تولید در ایران را با خودروهای ٢٠٠٨، ٣٠١ و ٢٠٨ آغاز خواهیم کرد.


کارلوس تاوارس تأکیدکرد: به شبکه تامین کنندگان ایرانی ایمان داریم. ایران می تواند تولید کننده شماره یک در منطقه باشد تا میزان تولید در ۲۰۱۵ به یک میلیون برسد به گونه ای که ۷۵ درصد را در بازار منطقه عرضه کنند.

مدیر عامل پژوسیتروئن در ادامه سخنان خود گفت: به ایران غرامت دادیم. انتقال‌ های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده‌ ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه این نشست خبری گفت: گروه پژو حداقل ٢٠ تا ۲۵ سفر به ایران داشتند تا مذاکرات به نتیجه برسد.

هاشم یکه زارع تاکید کرد: پژو در این مذاکرات بسیار گرم شرکت کرد و برجام باعث شد صحبت ها به صورت قرار داد روی کاغذ بیاید. یک تیم ٨٠ نفره روی این پروژه کار کردند و در این روند از حمایت وزیر صنعت برخوردار بودیم به گونه ای که روی قرارداد نظارت داشتند و چارچوب سیاست های دولت را به ما گوشزد کردند. به قراردادی رسیدیم که سالانه ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو تولید شود. هدفگذاری صورت گرفته تا سهم ساخت داخل به ٧٠ درصد برسد.

وی تاکید کرد: در آینده ممکن است شرکت‌هایی مانند پژو برای خرید سهام دولت در خودروسازان داخلی اقدام کنند.

سهام بان

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره‌ی سهم دولت در شرکت‌های خودروسازی، اظهار کرد: هم‌اکنون سهام دولت در ایران خودرو ۱۴.۲ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است و طبق گفته رییس جمهور دولت قصد واگذاری سهام و خصوصی‌سازی را دارد البته در آینده نیز ممکن است شرکت ‌هایی مانند پژو برای خرید سهام دولت در خودروسازان داخلی اقدام کند.

در خاتمه مدیران ارشد این هیأت فرانسوی از سالن تولید محصولات مشترک ایران خودرو پژو و همچنین از 5 محصولی که پژو با آهن به بازار ایران بازگشت، بازدید کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی