کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

ونفت و مخازن نفت روی دریا

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲ ب.ظ



شرکت سرمایه گذاری نفت در جدید ترین پیش بینی ارائه داده برای سال مالی 93 ، سود هر سهم شرکت را با 15 ریال کاهش نسبت به پیش بینی گذشته و با سرمایه 115 میلیارد تومان مبلغ 145 ریال اعلام کرده است . البته شرکت در نامه ای اعلام کرده است که تصمیم دارد سرمایه خود را 87 درصد افزایش دهد و به مبلغ 215 میلیارد تومان برساند .

ونفت مالک 100 درصدی شرکت سرمایه گذاری نفت قشم می باشد و تعداد کل 594 میلیون سهم نفت قشم را در اختیار خود دارد. شرکت سرمایه گذاری نفت قشم پروژه دخیره سازی مخازن نفت روی دریا که در حال حاضر حدود 30 درصد طرح پیشرفت داشته است را دست اجرا دارد .

 حال شنیده می شود که این شرکت جهت اتمام پروژه نیاز به تسهیلات دارد که شرکت جهت تامین این تسهیلات قرار است از عاملیت بانک پاسارگاد استفاده نماید . آنچه در این بین اهمیت دارد آن است که این طرح در خشکی انجام شده است ولی قرار است که برای اولین بار روی دریا نیز انجام شود و بر این اساس نرخ بازدهی خوبی به شرکت سرمایه گذازی نفت قشم خواهد رسید و می تواند تاثیر بسزایی در سود ونفت داشته باشد . 

طبق قرارداد سال ٨٩ سرمایه گذاری نفت امید از زیرمجموعه های سرمایه گذاری امید و شرکت نفت هزینه هر بشکه به ازاء هر روز ٢٢ سنت بود البته این قرارداد اجرایی نشد. ونفت درخواست ٣٠٠ میلیون دلار وام نمود که صندوق توسعه ملی با ١٢٠ میلیون دلار آن موافقت نموده و عامل آن نیز بانک پاسارگاد است. کل پروژه ٦ میلیون بشکه نفت است که در مرحله اول یک میلیون بشکه در جزیره قشم هدفگذاری شده است. میزان سرمایه مورد نیاز به ازاء یک میلیون بشکه ١٥٠ میلیارد تومان است و میتواند در صورت راه اندازی فاز اول در سال ٩٤ ونفت ٩٠ میلیارد تومان از این محل سود دارد که میشود سهمی ٨٥ تومان.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی