کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

طبق اعلام قبلی، امروز قرار بود دو شرکت سرمایه گذاری رنا و ملی ایران اقدام به عرضه بلوکی 6 و 1.91 درصد سهام سایپا در بورس کنند که در برابر عرضه و فروش بلوک "ورنا"، بلوک "ونیکی" تا حوالی ساعت 11 عرضه نشده بود اما بعد از این عرضه هم خبری از مشتری و انجام معامله نشد.




براساس این گزارش، بلوک سرمایه گذاری رنا از سایپا بیش از یک میلیارد و 46 میلیون سهم بود که به همان قیمت پایه هر سهم 350 تومان و به ارزش بیش از 366 میلیارد تومان ، از سوی کارگزاری مهرآفرین عرضه و به فروش رسید.

بررسی های بورس پرس نشان می دهند این بلوک توسط سرمایه گذاری سایپا و بابت دریافت بخشی از مطالبات و به ارزش بیش از 366 میلیارد تومان و از طریق کارگزاری نواندیشان بازار سرمایه خریداری شده است.

این درحالی است که سرمایه گذاری ملی ایران ، 334 میلیون و 126 هزار و 288 سهم سایپا را به قیمت هر سهم 330 تومان آماده فروش کرده بود که به فروش نرسید. چرا که دیروز حدود 3 درصد سهام ساپیا شامل بیش از 576 میلیون سهم به قیمت 258 تومان به صورت خرد به فروش رسید.

براساس این گزارش، در پی توقف نماد سرمایه گذاری رنا در 6 دی ماه به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات ، مشخص شد این شرکت 150 میلیارد تومانی برنامه هایی برای فروش 9.5 درصد سهام سایپا به ارزش 270 میلیارد تومان و یک زیر مجموعه دارد اما این واگذاری با تغییر درصد سهام از 9.5 به 6 درصد همراه شد.

در این رابطه علی شیدایی مدیرعامل "ورنا" به بورس پرس گفته بود: طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار است بلوک 9.5 درصدی شرکت سایپا بابت بخشی از بدهی ها به سرمایه گذاری سایپا واگذار شود. قیمت پایه هر سهم این بلوک 167.5 تومان و ارزش آن 270 میلیارد تومان تعیین شده و به بالاترین قیمت فروخته می شود. در این صورت هزینه سالانه 90 میلیارد تومانی سرمایه گذاری رنا حذف می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی