کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

چهارشنبه وسبحان عرضه می شود

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ
عرضه اولیه وسبحان
مالک رحمتی مدیر عامل سرمایه گذاری سبحان از عرضه اولیه سهام این شرکت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در آستانه این عرضه اولیه بعد از ظهر  دوشنبه جلسه معارفه سهام "وسبحان" در هتل سیمرغ برای عموم سرمایه گذاران برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه اولیه سهام سرمایه گذاری سبحان از مجموعه شرکت های سازمان اقتصادی کوثر نخستین گام برای ایجاد شفافیت و کشف قیمت واقعی دارایی‌های این مجموعه است، عنوان کرد: "وسبحان" به عنوان ویترین بورسی سازمان اقتصادی کوثر سرآغاز ورود سایر شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر در بازار سرمایه خواهد بود.

رحمتی عنوان کرد: سرمایه شرکت سرمایه گذاری سبحان بالغ بر 130 میلیارد تومان است که در آینده ای نزدیک برنامه افزایش 20 میلیاردتومانی سرمایه فعلی را نیز در دستور کار دارد.

این در حالی است که با توجه به برنامه راهبردی این مجموعه باید در چشم انداز 5 ساله سرمایه خود را به مبلغ 500 میلیارد تومان افزایش دهد.

وی افزود: مطابق با تعهد سهامدار عمده در روز چهارشنبه هفته جاری 10 درصد از کل سهام سرمایه گذاری سبحان برای نخستین بار از طریق بازار دوم فرابورس عرضه و کشف قیمت می شود.

این مقام مسئول تداوم عرضه سهام پس از کشف قیمت "سبحان" در عرضه اولیه را وابسته به شرایط بازار دانست و گفت: با توجه به دشواری های حسابرسی گزارش های تلفیقی در هر سال سال مالی سرمایه گذاری سبحان از 31 شهریور ماه هر سال به پایان بهمن ماه هر سال تغییر یافته و بر این اساس با توجه به در پیش بودن مجمع سالیانه عملکرد منتهی به پایان بهمن ماه امسال، امکان دریافت سود نقدی تجمیعی در این مجمع که تا پیش از پایان امسال برگزار خواهد شد برای سهامداران جدید وجود دارد.

 به گفته وی سرمایه گذاری سبحان در پایان سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94 حدود 35 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده و به نظر می‌رسد، در عملکرد 4 ماهه نیز حدود 10 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده باشد.

رحمتی از برآورد 220 تومانی ارزش خالص دارایی های "وسبحان" به ازای هر سهم در پیش از دو ماه قبل خبر داد و افزود: مجموعه سازمان اقتصادی کوثر با هدف عمومی کردن فعالیت های اقتصاد و از محل ورود نقدینگی جدید از طریق سرمایه گذاری در فناوری ها و خدمات دانش بنیان بنا دارد در خدمات مالی و بیمه ای پیشتازی باشد و در ارزش آفرینی در حوزه سرمایه‌گذاری های بورسی پیشگام باشد
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی