کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

عرضه چندشرکت گروه بهمن دربازارسوم فرابورس و ادامه عرضه های اولیه هر یکی دوهفته یکبار!!!


سرپرست پذیرش شرکت بورس به بورس پرس خبر داد: سیدکو دهه سوم آبان عرضه اولیه می شود و دو شرکت دیگر هم در نوبت

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در رابطه با عرضه اولیه 60 میلیون سهم شرکت بهمن لیزینگ در بازار اول معاملات فرابورس و فروش همه سهام قابل عرضه، اظهار داشت: کشف قیمت 165 تومانی هر سهم این شرکت مناسب بود . مجموعه گروه بهمن به عنوان یکی از فعالان بازار سرمایه همواره در شرایط رونق و رکود بازار در کنار ما بود و هست. وی ادامه داد: 60 میلیون سهم قابل عرضه که شامل 30 میلیون سهم برای عرضه و 30 میلیون برای معامله گران آنلاین بود،توسط 21 هزار و 815 سرمایه گذار حقیقی و 149 سرمایه گذار حقوقی خریداری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر بهمن لیزینگ که بعد از پذیرش و درج امروز عرضه شد، سهام شرکت 100 میلیارد تومانی بهمن دیزل هم تا دو ماه آینده در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه خواهد شد. همچنین با توجه به گردش مالی گروه بهمن و برنامه های این مجموعه، قرار شده چند شرکت در بازار سوم فرابورس به صورت مزایده عرضه شود.

هامونی خاطر نشان کرد: علاوه براین بنا داریم تا عرضه اولیه سهام شرکت های پذیرفته شده در فرابورس را در هفته ها و ماه های آینده ادامه دهیم . بطوریکه متناسب با شرایط بازار ، هر یکی دو هفته سهام یک شرکت عرضه اولیه خواهد شد. این درحالی است که علاوه بر عرضه اولیه سهام لیزینگ امید، شرکت های پتروشیمی نوری با سرمایه 300 میلیارد تومانی، داروسازی کاسپین تامین با سرمایه 15 میلیارد تومانی، خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم و سرمایه گذاری مسکن پردیس با سرمایه 53.5 و 30 میلیارد تومانی آماده عرضه هستند که به مرور تا پایان سال و به صورت مدیریت شده و با در نظر گرفتن شرایط  بازار عرضه خواهند شد.

 عرضه اولیه 400 میلیون سهم "سیدکو" دردهه سوم آبان، دو شرکت سیمان خوزستان و سرمایه گذاری توسعه معین ملت در آذر و چند شرکت دیگر تا پایان سال به شرط مناسب بودن شرایط بازار خبر داد.

سرپرست پذیرش شرکت بورس نیز اعلام کرده بود: در مراحل بعدی و تا پایان سال شرکت هایی چون نفت جی ، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، فولاد کاوه جنوب کیش ، پتروشیمی مبین و چند شرکت دیگر به مرور عرضه اولیه خواهند شد.

درگاهی افزود: چند شرکت دیگر هم درحال پذیرش هستند و باید در تابلوهای معاملاتی بورس درج شوند تا امکان عرضه آنها هم فراهم شود.

شرکت هلدینگ و 400 میلیارد تومانی سیدکو دربازار دوم معاملات بورس درج شده و 99 درصد سهام آن متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بوده که اقدام به عرضه 400 میلیون سهم از طریق کارگزاری بانک ملی خواهد کرد.

این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند 92 و 93 را 401 و 344 ریال پیش بینی کرده است. شرکت های سیمان شمال با 65 درصد،کرمان با 55 درصد، ساروج بوشهر با 50 درصد، قائن و فراز فیروزکو و آرتا اردبیل با 38، 32 و 34.5 درصد و سیمان مازندران، صنایع آذرخاک و نیزار قم هر کدام با 20 درصد و سیمان داراب با 8.8 درصد از جمله زیر مجموعه های سیدکو بشمار می روند .

سرمایه اسمی سیمان خوزستان هم 65 میلیارد تومان است که 10 درصد معادل 65 میلیون سهم آن در بازار دوم معاملات بورس توسط سهامدار عمده و 41 درصدی یعنی سیمان فارس و خوزستان عرضه اولیه خواهد شد. دو شرکت سیمان آبیک و سپاهان هم با 15.6 و 13 درصد از دیگر سهامداران عمده سیمان خوزستان هستند. سال مالی این شرکت هم 29 اسفند بوده و کارگزار مشاور پذیرش و عرضه آن شرکت کارگزاری صبا تامین است.

براساس این گزارش، سرمایه اسمی شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت هم 100 میلیارد تومان است و گروه مالی ملت با 92 درصد ، مالک اصلی آن بشمار می رود که از طریق کارگزاری بانک ملت اقدام به عرضه اولیه 200 میلیون سهم در بازار دوم معاملات بورس خواهد کرد. این شرکت که در سهام شرکت های بورسی و غیر بورسی سرمایه گذاری کرده ، سود 2700 ریالی هر سهم را برای سال مالی منتهی به اسفند 92 پیش بینی کرده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی