کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

سهامداران خکاوه حتما بخوانند...

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۴۵ ب.ظ
بهرام سبزواری عضو هیئت مدیره سایپا دیزل در رابطه با شایعه آخر هفته پیش افزایش سرمایه 230 درصدی سایپا دیزل از محل تجدید ارزیابی دارایی ها که به نقل از یک منبع خیالی در شبکه های اجتماعی مطرح و موجب تعجب و سردرگمی سهامداران شد، توضیح داد: درحالی طی دو نوبت بهمن سال گذشته و اردیبهشت امسال در این مورد شفاف سازی شده که متاسفانه عده ایی با سوء نیت اقدام به چنین شایعه پراکنی های می کنند.

وی ادامه داد: طبق شفاف سازی اعلامی در اوایل اردیبهشت سال جاری ، موضوع افزایش سرمایه سایپا دیزل با هدف خروج از ماده 141 و پوشش زیان انباشته مطرح بوده و فرایند قانونی هم در حال طی شدن است تا بعد از نهایی شدن گزارش حسابرس و تصویب مسئولان سایپا، مجوز آن از سازمان بورس دریافت شود.

قائم مقام مالی اقتصادی سایپا دیزل تاکید کرد: بنابراین افزایش سرمایه 230 درصدی این شرکت مطرح است اما نه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بلکه از طریق مطالبات و آورده نقدی سهامداران. با این اوصاف احتمالا" طی هفته جاری این موضوع در گروه سایپا بررسی و مشخص خواهد شد تا درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس ارسال شود.

سبزواری در رابطه با عرضه سنگین چهارشنبه گذشته هم گفت: عمده این عرضه ناشی از اختصاص 100 میلیون سهم شرکت به یک قطعه ساز بابت دریافت مطالبات و تصمیم آن به فروش بود. در این میان دو سهامدار اصلی "خکاوه" یعنی سایپا و سرمایه گذاری نیوان ابتکار ( با 41.5 و 21.9 درصد) برنامه ایی برای عرضه ندارند.

قائم مقام مالی اقتصادی سایپا دیزل در رابطه با وضعیت تولید ماه های اخیر این شرکت هم به بورس پرس توضیح داد: در حالی طی ماه های اخیر به دلیل راکد بودن بازار خودرو از مقدار تولید کاسته شده که پیش بینی تولید 5400 دستگاه ( که در این حجم 500 دستگاه ولوو در نظر گرفته شده ) تغییری نکرده است.

سبزواری ادامه داد: این درحالی است که سایپا دیزل طی دو ماه اخیر هم مشکلی در تولید نداشته و به همان روال قبلی ادامه می دهد اما انتظار می رود بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات، آینده روشن تری در پیش رو باشد.

براساس این گزارش، وی 9 اردیبهشت 94 با ارسال نامه ایی به سازمان بورس اعلام کرده بود: پیرو مجمع عمومی فوق العاده ( نوبت دوم ) 10 آذر 93 ، این شرکت در جهت خروج از ماده 141 و پوشش زیان انباشته تصمیم به افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران کرده که گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه تهیه و به سازمان حسابرسی ( بازرس شرکت ) ارسال شده که درحال حاظر سازمان حسابرسی مراحل پایانی بررسی و رسیدگی به گزارش را انجام می دهد که به محض دریافت گزارش حسابرسی و بازرس قانونی به سازمان بورس ارسال خواهد شد.

با توجه به افزایش سرمایه فوق، شرکت همچنان مشمول ماده 141 بوده که در صورت موافقت مجمع و سازمان بورس و دریافت مجوز های لازم ، کاهش سرمایه شرکت جهت پوشش زیان انباشته در برنامه هیئت مدیره است . همچنین شرایط سود و زیانی سال 1394 شرکت همان اطلاعات ارائه شده است که در سیستم کدال درج شده و در صورت وقوع رخداد جدید که بر سود و زیان سال94 تاثیر داشته باشد مراتب به سازمان بورس اعلام خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی