کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

از گوشه کنار چند سهم

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ب.ظ

در معاملات روز جاری ارزش معاملات بازار فرابورس نسبت به روزهای گذشته افزایش داشت در حالی که ارزش معاملات بورس تغییر خاصی را نمایش نداد البته علت اصلی رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس سهام شرکت "پترول" بود که چند روزی است تخته گاز در حال طی روند صعودی است.

پترول: با احتساب معاملات روز 6 آبان دقیقاً 5 روز است که در حال طی روند صعودی می باشد اما جالب تر آنکه در این 5 روز بیش از 257 میلیون از سهام این شرکت معامله شده و همچنان با تقاضای خرید همراه است. اهالی تالار معتقدند برخی شایعات مبنی بر تمایل یک خریدار حقوقی برای ورود به هیأت مدیره این شرکت و نیز احتمال فروش سهام پتروشیمی پردیس توسط شرکت مذکور سبب افزایش اقبال بازار به این سهام شده البته هنوز هیچ منبع رسمی این شایعات را تکذیب یا تأیید نکرده اما آنچه به نظر می رسد آن است که "پترول" از جمله شرکت های پر پتانسیل گروه پتروشیمی می باشد.

گروه بانکی: آتش تند این گروه کمی زود خاموش شد اما اهالی تالار معتقدند فعلاً گروه مذکور به آتش زیر خاکستر تبدیل شده و نگاه آنها معطوف به سوم آذر است و اگر توافقی حاصل شود شاید این آتش به آتشفشان تبدیل شود.

کالسیمین: روند معاملات این شرکت هم مشکوک شده، برخی تقاضاهای خرید بیش از 200 هزار سهمی با نمایش یک یا دو هزار سهمی در سامانه معاملات حکایت از حرکت چراغ خاموش خریداران این سهم دارد.

شکربن، شدوص و کترام: وقتی که آب سر بالا می رود!! خیلی وقت بود که سهامداران به دلایل توقف و بازگشایی نمادها نگاه منطقی داشتند، تقریباً می شد تشخیص داد که با توجه به دلیل توقف نماد در روز بازگشایی سهم چه روندی را در پیش خواهد گرفت، اما چندی است که روندی غیرمنطقی بر شرایط مذکور حاکم شده، "شکربن" تعدیل منفی با اهمیت می دهد اما در روز بازگشایی با صف خرید مواجه می شود، "شدوص" خبر از کاهش سود می دهد اما رشد قیمت نتیجه این اقدام می شود بعد "کترام" با رشد 94 درصدی سود همراه می شود اما افت قیمت و روند نزولی ماحصل این اتفاق می گردد، این گفته ها تنها جهت اطلاع بود و بس.

خاهن: نارضایتی و شکایت نامه ها از یک اقدام این شرکت روز به روز در حال فزونی است. آنچه مسلم است، تخلف در پرداخت وجه حق تقدم های استفاده نشده مشخص و آشکار است اما اینکه چرا هیچ مقام مسئولی به آن رسیدگی نمی کند جای تعجب بسیار دارد. تخطی از قوانین توسط شرکت ها موضوعی است که انتظار می رود مسئولین امر به آن واکنش سریع و قوی دهند اما متأسفانه بارها و بارها این قبیل موارد با کوتاهی از جانب مسئولین مواجه شده، آقای مسئول شما با چه اجازه ای سرمایه مردم را بیش از زمان قانونی نزد خودت نگه داشتی؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی