کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

اخابر هم به مجمع نشست

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۸ ب.ظ

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) با حضور بیش از 96.90 درصد سهامداران ساعت 15 روز چهارشنبه 1395.02.29 درمحل تهران -شهرک غرب - بلوار شهید دادمان - پژوشگاه نیرو ، به ریاست آقای محمدرضا مدرس خیابانی برگزار شد.



در جلسه مجمع پس از قرائت گزارش هیئت مدیره از سوی آقای مهندس ملک جعفریان، معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران، صورتهای مالی و ترازنامه شرکت برای سال مالی منتهی به 1394.12.29 به تصویب سهامداران رسید. ضمن آن که مقرر شد به ازای هر سهم مبلغ 450 ریال سود نقدی پرداخت شود. انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوری اطلاعات به عنوان روزنامه های رسمی شرکت و سازمان حسابرسی به ‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت برای سال 94 از دیگر مصوبات این مجمع بود.


در مجمع شرکت مخابرات ایران 450 ریال سود به ازای هر سهم تصویب گردید


بر اساس این گزارش، اعلام شد پرداخت سود سهامداران از تاریخ 15 تیرماه سال جاری آغاز می شود.

همچنین، اعلام شد سهامداران عمده پذیرفته اند، پنجاه درصد از سود سهام خود را به شرح سی درصد برای طرح های توسعه ای مصوب و افزایش سرمایه و بیست درصد نیز برای طرح های توسعه آینده که به تصویب هیات مدیره برسد، دریافت نکنند و این مبلغ سرمایه گذاری گردد.

سپس رای گیری برای انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره در جلسه انجام شد و در این بخش، دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت توسعه اعتماد مبین، شرکت شهریار مهستان، شرکت گسترش الکترونیک ایران و شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان به عنوان کاندیداهای حقوقی عضویت در هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از طرف سهامداران عمده معرفی شدند.

مهندس ملک جعفریان، معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران،در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران، این شرکت را شرکتی بزرگ و بی همتا با 100 میلیون مشترک اعلام کرد؛ به نحوی که با 30 میلیون مشترک تلفن ثابت، 72 میلیون مشترک تلفن همراه و 4 میلیون مشترک اینترنت، در حال خدمات رسانی به مشتریان خود است و 96.5 درصد جمعیت ایران زیر پوشش این شبکه عظیم ارتباطی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس ملک جعفریان، معاون راهبرد و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران ، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ ترین شبکه مخابرات منطقه خاورمیانه و فعالیت در بخش های مختلف ارتباطات ثابت، سیار، دیتا، خدمات ارزش افزوده، جلب رضایت مشتریان و افزایش سودآوری همواره می کوشد هم افزایی بین ثابت و سیار را فراهم کند.

وی گفت: همکاری راهبردی با ذینفعان کلیدی، ارائه خدمات نوآورانه و با کیفیت به مشتریان، تعالی عملکرد در آی تی و شبکه، چابک سازی سازمان و حفظ و توسعه منابع انسانی از اهداف راهبردی این شرکت است.

معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران، ادامه داد: طبق بررسی های اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور(ITU) در سال 2015، شرکت مخابرات ایران در شاخص تلفن ثابت، از نظر تعداد مشترکان، رتبه هفتم در جهان و اول در خاورمیانه و در شاخص تلفن همراه، از نظر مشترکان رتبه 21 در جهان و اول در خاورمیانه را دارد.

مهندس ملک جعفریان، از افتخارات این شرکت در سال 1394، به عنوان شرکت برتر گروه مخابرات و ارتباطات، از سوی سازمان مدیریت صنعتی و رتبه پنجم در بالاترین ارزش افزوده، رتبه سوم در بالاترین ارزش بازار، رتبه چهارم در بیشترین سودآوری و رتبه پانزدهم در میزان فروش و درآمد را نام برد.

وی افزود: دریافت جایزه ملی، تندیس بلورین و گواهینامه ارزیابی مدیریت مالی در سال 1394 و کسب جایزه بهره وری و رسیدن به سطح سازمان بهره وری در ارزیابی ملی بهره وری 1404 از دیگر افتخارات شرکت مخابرات ایران است.

معاون راهبرد شرکت مخابرات ایران افزود: در سال 1394 خطوط تلفن همراه مشتریان به بیش از 67 میلیون و 500 هزار خط، پورت مشتریان دیتا به بیش از 4 میلیون و 800 هزار و خطوط ثابت مشتریان به بیش از 30 میلیون خط افزایش یافت و عملکرد شرکت مخابرات در این حوزه ها بسیار مطلوب بود.

وی ادامه داد: تعداد پورت های اینترنت پرسرعت بهره برداری شده توسط شرکت مخابرات ایران بین سال های 1388 تا 1393 بیش از 41برابر شده است. درحالی که تا سال 1388 تنها 98 هزار پورت اینترنت پرسرعت در کشور نصب شده بود، در پایان سال 94این رقم به بیش از چهار میلیون و هشتصد پورت رسیده است. این افزایش، رشد شتابانی دارد و از رشدی 18 درصدی نسبت به سال 93 خبر می دهد.

مهندس ملک جعفریان در خصوص سهم بازار adsl شرکت نیز گفت: از 41 درصد در پایان سال 1390، به بیش از 62 درصد در پایان سال 94 رسید. همچنین شرکت مخابرات ایران از سال 1388 تا پایان سال 1394 ، نزدیک به 14 هزار و پانصد میلیارد تومان در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده است.

وی از سیر صعودی مبالغ پرداختی شرکت مخابرات ایران به دولت پس از تبدیل این شرکت به سهامی عام در سال 1387 و واگذاری سهام خبر داد و گفت: مجموع ارقام پرداختی شرکت مخابرات ایران به دولت از سال 1387 تا پایان سال 1394 بیش از 238 هزار میلیارد ریال بوده است.

مهندس ملک جعفریان در پایان اعلام کرد: برنامه های توسعه ای و آتی شرکت مخابرات ایران بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان است که با امضاء دو قرارداد مهم در سال جدید وارد مرحله اجرایی شده است.

وی در تشریح این برنامه ها نیز گفت: ساماندهی نحوه تعامل با شرکت ها و اپراتورهای دارای پروانه در راستای ارائه امکانات پایه، یکپارچه سازی ساختار شرکت های مخابرات استانی، هم افزایی حداکثری ثابت و سیار، توسعه توانمندی ها و پیاده سازی نظام های انگیزشی، توسعه ای و مشارکتی از جمله برنامه کاری شرکت در سال 1395 می باشد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی