کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

آیا سهام پدیده 20 هزار خواهد شد؟!

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ق.ظ

شرکت پدیده شاندیز با توجه به ابهام موجود در صورت های مالی خود در چند ماه اخیر علی رغم شفاف سازی های بورس نیوز زیر ذره بین بسیاری از نهادهای نظارتی از جمله دادستان مشهد نیز قرار گرفته است، ولی مسئول امور سهام شرکت با رد ادعای دادستان خبر از امکان افزایش 100 درصدی قیمت هر سهم آن در آینده ای نزدیک خبر می دهند.

روز گذشته خبری مبنی بر ورود دادستان به پرونده تخلفات 2 شرکت بزرگ سرمایه گذاری مشهد در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شد که خبر فوق حکایت از عدم دریافت مجوز فعالیت های چند شرکت بوده؛ بطوریکه برخی از پروژه های در حال ساخت آنها اصلاً قابلیت اجرایی نداشته و بسیاری از مردم و سرمایه گذاران بزودی توانایی اخذ حق و حقوق قانونی و سرمایه اولیه خود را نیز نخواهند داشت.

پدیده مشهد

براساس این گزارش، پس از انتشار خبر تخلف شرکتهای ساختمانی در مشهد، بلافاصله دفاتر خرید و فروش سهام شرکت های پدیده شاندیز و پردیسبان با تجمع تعداد بسیار زیادی از سهامداران خود جهت فروش سهام شرکت های مذکور مواجه بودند.

در همین راستا، یک مسئول دفتر فروش سهام شرکت پدیده شاندیز اظهار داشت: وکلای آقای پهلوان مقدم در حال تنظیم بیانیه تکذیبیه خبر غیر قانونی بودن فعالیت "پدیده" در یک روزنامه رسمی کشور می باشند و بزودی تکذیبیه خبر فوق منتشر خواهد شد. یکی دیگر از مسئولین امور سهام شرکت پدیده شاندیز واقع در خیابان آفریقا در خصوص انتشار خبر ورود دادستان مشهد به پرونده تخلف دو شرکت مذکور در روزنامه گفت: اعلام بروز تخلف دو شرکت از سوی دادستان مشهد هیچگونه ارتباطی با فعالیت های شرکت پدیده شاندیز ندارد و شرکت های دیگری مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تجمع سهامداران "پدیده" برای فروش سهام این شرکت گفت: آقای پهلوان مقدم به تمامی کارگزاران خود اعلام کرده که بایستی سهم سهامداران متقاضی فروش را در اسرع وقت خریداری نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق دستور مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز، تمامی افرادی که خواستار فروش سهام خود می باشند با هیچگونه مشکلی در نقد شدن سرمایه خود مواجه نخواهند بود؛ زیرا با توجه به اینکه هر سهم شرکت فوق تا چند ماه آینده به ارزشی بالغ بر 20 هزار تومان خواهد رسید برهمین اساس شرکت از متقاضیان بالایی برای خرید سهام خود برخوردار است.

شایان ذکر است، سهام شرکت پدیده شاندیز طی روز گذشته با قیمت 10 هزار و 48 تومان معامله شده و بایستی منتظر ماند تا چه زمانی یکه تازی های سهام "پدیده" ادامه دار خواهد بود و در این بین چه کسانی از سرمایه گذاری انجام داده سود کسب کرده و چه افرادی حتی سرمایه اولیه خود را نیز از دست خواهند داد.


نظرات (۵)

حال کسانی که از پدیده سهام خریده اند متضرر شده اند می توانید پاسخ روشنی به این قضیه بدهید مچکرم .
پاسخ:
امروز از رادیو ایران پخش شد که دادستان مشهد گفته چون سرمایه مردم در این دفاتر هست پلپمپشون نکردیم و فقط دستور عدم خرید و فروش در این سهم هارو صادر کردیم به علاوه اینکه حق تبلیغ هم ندارن! همچنین اضافه کردن که در روزی که روزنامه خراسان برای اولین بار خبر پلمپ را پخش کرده است، همه نسخه های روزنامه توسط فردی از سطح شهر خریداری شده است!!!
  • اقتصاددان
  • سرمایه گذاری در پدیده بهترین،مطمئن ترین و سودآورترین فعالت اقتصادی است . من زمانی که سهام 4000 تومان بود 6000 سهم فروختم ولی بعد از یکسال در هیچ فعالیت اقتصادی سود نکردم دوباره برگشتم بیشتر خریدم.

    چون این سرمایه ها در پروژه های تجاری و گردشگری کلان و حتی بین المللی هزینه میشه از اطمینان بالایی برخورداره و نسبت به سود آوریش از ریسک کمتری برخورداره.

    به نظرمن سرمایه گذاری توی پدیده از بانکها حلال تر است چون داری می بینی پولت داره صرف چی میشه

    ما اخرش نفهمیدیم این پدیده خلاف میکنه یا نه یک نفرکه میدونه جواب درست وحسابی بده لطفا

    پاسخ:
    متاسفانه چیزی شفافیت نداره عملکردهای مالی همچین شرکت هاییست. آنچه از گزارشات چه مکتوب از طریق کارگزاری ها ارائه می شود چه گزارشات صوتی تصویری (مانند همین گزارش اخیری که از بخش خبری 20:30 پخش شد)، این شرکت انواع کارهای غیرقانونی را انجام داده است. اما نکته مهم این است که اولا چه شرکت یا ارگانی پشت پدیده قرار دارد و آیا قانون توانایی مقابله با آن ارگان را دارد یا نه؟! بنابراین شما خودتون تا آخر ماجرا رو بخونید...
    رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه هیچ شکایتی از شرکت سرمایه‌گذاری «پدیده» نشده است، خاطرنشان می‌کند: تاکنون هیچ‌ اقدام قضایی برای شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر مشهد و استان خراسان رضوی انجام نشده است.
    منبع خبر: http://www.shahrara.com/news/1393/8/17/pdf/5.pdf
    پاسخ:
    از بپیگیری شما متشکر. به هرحال خبری که منتشر شد چیزی بود که در جراید کارشده و روزنامه اون هم در متن خبر هست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی