کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

تحلیل تکنیکال نماد شبریز 95/07/10

شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ب.ظ

با توجه به اینکه نماد های پالایشگاهی مورد توجه بازار قرار دارد ، در ادامه به ارائه تحلیلی در نماد شبریز خواهیم پرداخت






ابتدا بنابر عادت همیشگی، نمایی باز از کل معاملات سهم را در زیر باهم مشاهد میکنیم. نگاه از بالا و کلی نگری می تواند یک دید مناسب از وضعیت و کلیت ماجرا برای ما ایجاد نماید.


حال که کلیت سهم را نظاره کردیم در چارت زیر وضعیت هفتگی این سهم را مورد بررسی قرار می دهیم و همچنان سادگی تحلیل مد نظرمان خواهد بود.

همانطور که در چارت هفتگی ملاحظه می فرمایید بعد از مدت ها خط روند نزولی سهم شکسته شده است و پس از یک پولبک مناسب و تثبیت سهم روی این خط  روند نزولی سهم به صعودی تبدیل شده است (خط سبز رنگ). اما اکنون سهم برای ادامه رشد خود نیاز دارد که بالای 460 تومان تثبیت گردد و همانطور که مشخص است آخرین کندل ثبت شده در گیر با این عدد می باشد. لذا تثبیت بالای 460 بسیار با اهمیت است گرچه با تمایلی که بازار به سمت این سهم و نمادهای پالایشی دارد به نظر می آید این اتفاق رخ دهد. لازم به ذکر است که کندل هفتگی از یکشنبه هر هفته شروع می شود تا شنبه هفته بعد. لذا از آنجایی که روز بعد از نوشتن این تحلیل یک شنبه می باشد و شروع کندل هفتگی جدید، پس معالات هفته جاری باعث شکل گیری کندل هفتگی جدید خواهد شد که احتمالا بالای 460 تومان می باشد.


اما در چارت بالا که معاملات سهم را در تایم روزانه نمایش می دهد شاهد تاثیر مناسب خطوط روندی هستیم که در هفتگی هم موثر واقع شده بودند. در تایم روزانه قیمت بالای 460 تومان تثبیت شده است. مقاومت نزدیک سهم حدود 517 تومان خواهد بود که به اعتقاد من خیلی زود به آن خواهد رسید و با توجه به جو حاکم می تواند این عدد را پشت سر بگذارد که در اینصورت محدوده 600 تومان تا 635 تومان یک محدوده مقاومتی است که احتمالا سهم در این محدوده چند روزی نوسان داشته باشد تا توان خود را برای حرکت صعودی بعدی بازیابی نماید.


سهام بان

در چارت زیر یک خط روند میان مدت برای سهم رسم شده است که از حدود 116 کندل پیش آغاز گردیده و حدود 4 ماه را پوشش میدهد. اگر قصد ورود به معاملات شبریز را دارید باید منتظر باشید که فردا این نماد تکلیف خود را با این خط روند مشخص نماید. تثبیت بر روی این خط سهم را برای حرکت به سمت 517 تومان و سپس 600 تومان آماده می نماید. انتظار میان مدت من (تا چند ماه آینده) از حرکت این سهم محدوده 800 تومان خواهد بود.



تنها را حمایت شما از ما کلیک بر روی تبلیغات سای می باشد


سهام بان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی