کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

در مرقام چه خبر است؟!

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۹ ب.ظ

در طول معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته از دامنه نوسانات مثبت به منفی رفت، اما دوباره بازگشت و تغییر قیمت ها تا جایی ادامه یافت که سهم صف خرید هم رسید، اما دوباره با واگذاری صف خرید، قیمت تا نزدیک صفر تابلوی معاملات هم پایین آمد.


با توجه به سکوت اطلاعاتی و در مقابل نشر برخی شایعات مطرح پیرامون نماد "مرقام" این روزها میان خریداران و فروشندگان این سهم جنگ و نزاع زیادی قابل مشاهده است که همین امر موجب شده این سهم در طول معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته از دامنه نوسانات مثبت به منفی رفت، اما دوباره بازگشت و تغییر قیمت ها تا جایی ادامه یافت که سهم صف خرید هم رسید، اما دوباره با واگذاری صف خرید، قیمت تا نزدیک صفر تابلوی معاملات هم پایین آمد.

روز بعد از آن اما در حالی معاملات "مرقام" از دامنه نوسان منفی آغاز شد که پس از مدتی سهم به صف فروش رسید، اما عکس روز قبل با جمع آوری صف فروشندگان توسط خریداران، "مرقام" حتی تا سقف قیمت های مجاز هم پیش رفت تا در نهایت سهم صف خرید شود.

با این حال جنگ بین خریداران و فروشندگان سهم به همین جا ختم نشد، تا در روز یکشنبه هفته جاری روند مثبت معاملات تا نزدیکی سقف قیمتی مجاز روزانه بالا رفت، اما با فشار و عرضه های فروشندگان و قدرت غالب آنها سهم در دامنه نوسان منفی بسته شد.

دیروز هم به عنوان چهارمین روز درگیری، شاهد معاملاتی سراسر منفی در این نماد بودیم تا صف فروش تا پایان معاملات در نماد مذکور پا بر جا بماند.

در این میان دوباره شایعاتی پیرامون انعقاد برخی قراردادها از جمله قرارداد صندوق های فروشگاهی و یا امضای قرارداد با برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مطرح شده و روند سهم را دستخوش تغییر کرده است.

به هر ترتیب این روند معاملاتی طی روزهای اخیر در نماد "مرقام" به وضوح نمایان گر درگیری و تقابل شدید بین خریداران و فروشندگان است؛ اتفاقی که همواره در تغییرهای یکباره سهام چه به سمت مثبت و چه در جهت منفی مشاهده می شود که این نوسانات شدید را در روند معاملات و قیمت سهم ایجاد می کند.

اینجاست که لزوم شفاف سازی اطلاعات نهانی و یا اطلاع رسانی پیرامون شایعات موجود و اعلام هشدار نسبت به سوء استفاده های احتمالی برخی افراد سودجو و نوسان گیر بیش از پیش خودنمایی می کند.

اما در اکثر موارد مشاهده می شود که پس از پایان این نوسانات و جا به جایی حجم عظیمی از سهام در بازار است که مدیران تازه به فکر شفاف سازی می افتند و برای تکذیب و یا تأیید این اخبار و شایعات اقدام می کنند. حال آنکه افزایش سرعت انتقال اطلاعات و اخبار در بازار بر اهمیت روز افزون ارتقای سرعت شرکت ها به منظور شفاف سازی جهت توسعه کارایی بازار تأکید می کند. اما از همه این مباحث که بگذریم سوال اصلی در خصوص شرکت مذکور همچنان پا برجاست که بالاخره علت جنگ در نماد "مرقام" چیست و چرا هیچ شفاف سازی خاصی از سوی مدیران این مجموعه صورت نمی پذیرد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی