کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

کاهش سود بانکی به 18 درصد

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ق.ظ

با هماهنگی به عمل آمده بین مدیران عامل نظام بانکی کشور مقرر گردید از ابتدای اسفند ماه سال جاری نرخ سود سپرده سالانه به 18 درصد و نرخ سود روزشمار به 10 درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم طبق توافق صورت گرفته میان مدیران عامل بانک های فعال در کشور صورت گرفته و متن این توافق در ادامه آمده است.

"در اجرای بخشنامه شماره 94.314931 در تاریخ 30 دی ماه 1394 بانک مرکزی ج‌.ا.ا که با تاکید بر مفاد ماده پنج "دستورالعمل نحوه محاسبه و تقسیم سود مشاع" موضوع بخشنامه 94.69383 در تاریخ 20 خرداد 1394 و مواردی از "ضوابط ناظر بر حداقل استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات توسط موسسات اعتباری" که مقرر نموده است:"بانک ها باید قبل از شروع سال های جدید نرخ سود مورد انتظار سپرده های سرمایه گذاری را محاسبه و بگونه ای تعیین نمایند که سود علی الحساب پرداختی طی دوره همواره کمتر از نرخ سود قطعی پایان دوره باشد" و با توجه به پیش بینی عدم امکان اجرای مقرره فوق و براساس نرخ های سود علی الحساب پرداختی فعلی (حداکثر 20 درصد) و ایجاد تمهیدات برای حسن اجرای دستورالعمل مذکور، کاهش نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری از حداکثر 20 درصد به کمتر از حداکثر 18 درصد برای سپرده های یکساله و متناسباً کاهش نرخ سود سپرده های کوتاه مدت کمتر از سه ماه به کمتر از 10 درصد ضروری است.

با توجه به این‌که این تصمیم به منظور تسهیل در اجرای بخشنامه فوق الذکر بانک مرکزی ج .ا ا اتخاذ شده، مراتب به بانک مرکزی نیز اعلام خواهد شد تا به نحوی که مصلحت باشد نسبت به نحوه اجرای این اقدام توسط بانک ها اعمال نظارت نماید. ضمنا حسب تصمیم قبلی شورای هماهنگی بانک ها و شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در این زمینه نیز پایش صورت خواهد پذیرفت. "اجرای موضوع فوق‌الذکر از اول اسفند ماه 1394 می‌باشد."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی