کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

حمایت هایی که امروز انجام گرفت

يكشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ
در بازار امروز حمایت پله‌ای حقوقی‌ها و در رأس آنها صندوق توسعه بازار بسیار مورد توجه بود.

پس از یک هفته انتظار بالاخره امروز صندوق توسعه از تجهیز 50 میلیارد تومانی منابع تزریقی 5 بانک بزرگ به این صندوق خبر داد که با توجه به روند موجود به نظر می‌رسد به صورت قطره‌چکانی حمایت از بازار سهام را در پیش گیرد هر چند این مبلغ رقم چندانی برای کلیت بازار سرمایه ایران نیست، اما با توجه به کاهش حجم و ارزش معاملات روزانه سهام در بورس می‌تواند دست کم هیجان غیر منطقی فروش سهام را تا حد زیادی کاهش دهد.

در بازار امروز بانک‌ها از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری تابع خود اقدام به حمایت از سهام خود در نمادهای معاملاتی کردند. از جمله مورد حمایت قرار گرفته امروز در گروه بانک‌ها بانک صادرات ایران، بانک ملت و تجارت بودند.

در عین حال حمایت‌ها در گروه پالایشی بر روی نماد معاملاتی «شبندر» ادامه یافت و این سهم معاملات خود را توانست به اندازه حجم مبنا در دامنه نوسان مثبت قیمت‌ها به پایان رساند.

گرچه حجم و ارزش معاملات در بازار سهام به شدت کاهش یافته اما عدم انگیزه فروش در بازار و افزایش انگیزه سهامداری برای پایان دوران فرسایشی حاکم بر بورس باعث شده تا همچنان سهامداران وفادار در این بازار به امید روزهای بهتر منتظر بمانند.

نکته‌ای که در بازار سهام این روزها به خوبی ملاحظه می‌شود اقدام سنجیده ناظر بازار سهام در توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بلافاصله پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه و یا فوق‌العاده سهامداران است.

در عین حال گزارش‌های عملکردی صنایع گوناگون نشان می‌دهد برخی گروه‌های کوچک از جمله گروه قطعه‌سازان و یا حمل و نقل دریایی توانستند گزارش‌های مثبت و قابل توجهی از عملکرد یک سال گذشته خود ارائه دهند.

با تداوم حمایت پله‌ای صندوق توسعه و برخی حقوقی‌های بزرگ بازار سهام در روزهای آینده شرایط متعادل اما همچنان خنثی در بازار سهام حاکم باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی