کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مکانیزم های جدید در بورس از شنبه

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۳۱ ب.ظ
محمدرضا معتمد مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار  عنوان کرد: همزمان با انتشار مستقیم اطلاعات مالی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه نحوه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی از این پس هوشمند خواهد شد.

وی افزود: با راهکارهای اندیشیده شده و نیز تدابیر ساختاری موجود از طریق مجموعه رایان بورس، به محض ارائه اطلاعات با اهمیت از سوی ناشر بر روی سامانه کدال یک پیام الکترونیک به سامانه معاملات بورس ارسال و بین 5 ثانیه تا 1 دقیقه نماد معاملاتی به طور خودکار متوقف می‌شود. در عین حال زمان بازگشایی کلیه نمادهای معاملاتی بورسی پس از بررسی سازمان بورس از یک روز کاری پس از توقف تا حداکثر یک هفته کاری به طول خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه کلیه نمادهای مالیاتی متوقف در بورس از این فرآیند تبعیت خواهند کرد و در برابر این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر این پرسش که تا چه حد می‌توان اطمینان داشت ناشران تا پیش از انتشار اطلاعات مالی خود بر روی سامانه کدال از رانت شخصی و به دنبال آن جمع‌آوری سهام در بازار اقدام نکنند، پاسخ داد: تا پیش از این سامانه کدال با دو گزینه زمان ارسال و زمان انتشار بازه تاریخی مشخصی را در مورد بررسی‌های صورت گرفته بر روی اطلاعات مالی ارائه می‌کرد. در حال حاضر از لحظه چینش و نگارش اطلاعات از سوی مدیر مالی در سامانه کدال تا انتهای فرآیند تائید هیات مدیره شرکت و حسابرسی تحت نظارت سازمان بورس قرار دارد تا همواره هر گونه فعالیت در دیتابیس اطلاعات مالی شرکت‌ها رصد می‌شود، اما تا پیش از ارائه این اطلاعات هنوز راهکار مشخصی وجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی