کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

نظر وزیر نفت درمورد نرخ خوراک!

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۴۹ ب.ظ
مهمترین سخنان بیژن نامدار زنگنه :
  • وزارت نفت در زمینه نرخ خوراک پتروشیمی ها نگاه بنگاهداری ندارد و همواره به دنبال منافع ملی در این بحث است. زیرا قیمت دریافتی برای خوراک پتروشیمی هر میزانی که باشد باید صرف پرداخت یارانه ها شده و از این رو برای کشور ارزش افزوده ای در بر ندارد.
  • صنعت پتروشیمی باید روی پای خود بایستاد و با  رانت ادامه حیات ندهد. در اختیار قرار دادن خوراک از سوی  دولت به پتروشیمی ها در حال حاضر همانند حکایت استاد دانشگاهی است که به دانشجویان خود اعلام می کند هر کسی نمره ٧ بگیرد من به او ٢٠ می دهم! این کار استاد سبب می شود کسی از دانشجویان تلاشی برای درس خواندن نکند؛ به عبارت دیگر هم اکنون پتروشیمی ها با تکیه بر خوراک ارزان به دنبال افزایش بهره وری و ارزش افزوده برای کشور نیستند.
  • اخیرا بخش خصوصی به بنده رجوع و اعلام کرده نرخ خوراک تا ٢٥ سنت برای ما صرفه اقتصادی دارد! وقتی دلیل این موضوع را جویا شدم گفتند اگر قیمت به میزان یاد شده برسد شرکت های "خصولتی" توان رقابت را نداشته و از میدان خارج می شوند.
  • وزیر نفت به فعالیت حداقل ٥ میلیون نفر از افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار کشور اشاره کرد و گفت: در صورت افزایش مشارکت و حضور مردم  عادی در بورس شاهد تحولات مثبت در اقتصاد و سیاست کشور خواهیم بود.
  • وی با بیان اینکه درست نیست که عده ای محدود اقتصاد کشور را در دست گرفته و هرچه هست بین خود تقسیم کنند، تصریح کرد: امروزه در کشورهای پیشرفته به عنوان مثال ژاپن همه چیز حتی ساختمان های دو طبقه نیز در بورس خرید فروش می شود و مردم به صورت شرکته ای سهامی عام در این معاملات حضور دارند.
  • وزیر نفت با بیان این که با لغو تحریم های بین المللی و پیاده شدن برنامه ها و سیاست های تعریف شده درآمدهای نفتی ایران افزایش خواهد یافت، افزود: اگر درآمدهای نفتی بار دیگر روانه بودجه کشور شود و برنامه ای برای آن نداشته باشیم، نه تنها مشکلات اقتصادی ما کم نخواهد شد، بلکه افزایش نیز خواهد یافت. به عنوان مثال با وجود رسیدن قیمت نفت به ١٤٠ دلار در سالهای گذشته تغییری در کیفیت زندگی مردم ایجاد نشد.

نظرات (۱)

با سپاس آقا نیما
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی