کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مبین بازار امروز را به هم ریخت!!

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ب.ظ
معاملات سهام پتروشیمی مبین طی دقایق پایانی معاملات امروز با اعلام پیغام ناظر بازار بورس متوقف شد.

در همین ارتباط، ناظر بازار بورس عنوان کرد: نماد معاملاتی "مبین" به منظور ابطال کلیه معاملات روز جاری متوقف شده و فردا معاملات آن انجام می شود.

علی صحرایی به علت توقف نماد و ابطال معاملات آن اشاره کرد و گفت: عرضه اولیه سهام این مجموعه در حالی با محدودیت حجمی 10 هزار تایی برای کاربران آنلاین و 100 هزار تایی برای شرکت های کارگزاری انجام شد که این روند طی روز چهارشنبه با دستور های 100 هزار تایی ادامه یافت. اما با این حال طی معاملات روز جاری به طور خودکار و اتوماتیک محدودیت حجمی 10 هزار تایی برای آن لاین ها و 100 هزار تایی برای شرکت های کارگزاری اجرایی شد که این امر موجب تشکیل صف تقاضای چهار میلیاردی برای خرید سهام گردید.

براین اساس با توجه به تقاضای فراوان برای خرید این سهم و در مقابل عدم وجود شرایط منصفانه برای همه کاربران و معامله گران برای خرید "مبین" مجبور به ابطال معاملات شدیم.

وی افزود: معاملات فردا با حجم دستورهای 100 هزار تایی برای همه معامله گران اعم از آنلاین ها و شرکت های کارگزاری انجام می شود تا شرایط برای همه سرمایه گذاران یکسان باشد.
همچنین ثبت سفارش های خرید و فروش "مبین" نیز طی معاملات فردا از ساعت 8:30 آغاز می شود.

در پایان این گزارش می افزاید، زمان سفارش گیری دستورهای خرید و فروش "مبین" امروز از ساعت 9:15 آغاز می شد که این امر به دلیل قطعی سامانه معاملات با تأخیر مضاعف آغاز شد. همچنین حجم معاملات یک میلیون سهمی در حالی طی معاملات امروز توسط دو خریدار حقیقی رقم خورده که این میزان با توجه به محدودیت سفارش گیری اعمال شده برای کاربران آنلاین و شرکت های کارگزاری تناقض دارد و شائبه دستکاری معاملات را در ذهن سهامداران پدید آورده است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاملات هم سهام پتروشیمی مبین توسط عده ایی محدود خریداری شد. به طوریکه تا ساعت 11:30 دقیقه ، 43 نفر قادر به خرید بیش از 18 میلیون سهم شده بودند. این اتفاق با نظارت های لازم و اعتراض کارگزاران و فعالان مواجه شد و درنهایت مقرر شد به دلیل عدم رعایت توزیع منصفانه سهام ، معاملات امروز پتروشیمی مبین باطل شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی