کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مبین زیر ارزش ذاتی

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ب.ظ
مدیر عامل پتروشیمی مبین اعلام داشت عرضه اولیه شرکت پتروشیمی مبین در قیمت 290 تومان با توجه به بررسی های خود شرکت، در قیمتی کمتر از ارزش واقعی انجام شد. اما با توجه به جو حاکم بر بازار و استقبال سرمایه گذاران از این سهام می توان گفت که عرضه مذکور با موفقیت انجام شد .

ایشان در خصوص ارزش جایگزینی شرکت اظهار داشت: شرکت برای ایجاد چنین تجهیزات و تأسیساتی حدود دو میلیارد دلار هزینه کرده است که در حال حاضر اگر چنین شرکتی با این مشخصات را ایجاد کنیم دو برابر این مقدار و یا حدود 4.5 میلیارد دلار باید هزینه صرف شود .


سبزکار، در خصوص برنامه های جدید شرکت افزود: شرکت برنامه دارد تا پتانسیل های موجود را به مرحله اجرا رسانده و از درآمدهای آن استفاده کند که از جمله این برنامه ها می توان به
  1. عقد قرارداد با شرکت توانیر برای صادرات و یا تأمین برق مورد نیاز برخی شرکت ها در کل کشور از طریق سوآپ با قیمت برق عسلویه
  2. جمع آوری تمام فاضلاب های منطقه و جلوگیری از ورود این فاضلاب ها به دریا که با افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب، به تصفیه آنها پرداخته و از سال گذشته به عنوان آب سرویس، جهت آبیاری فضای سبز به شرکت های منطقه عرضه شده است اشاره کرد .

  3. تولید و فروش آب آشامیدنی اکسیژن دار، از طریق خط لوله برای شرکت های منطقه و در آینده از طریق بطری برای عموم جامعه می باشد .

مدیر عامل پتروشیمی مبین با اشاره به بدهی های شرکت اظهار داشت: شرکت مسائل و مشکلات ارزی خود را از طریق پتروشیمی خلیج فارس رفع می کند بطوریکه اغلب قراردادهای فروش شرکت بر مبنای دلار می باشد. همچنین این شرکت مبلغی بدهی به پتروشیمی خلیج فارس دارد که طی شش ماه نخست امسال بصورت اقساط پرداخت خواهد شد .

در پایان سبزکار مزیت سرمایه گذاری در این صنعت را دست به نقد بودن آن دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری در چنین صنعتی، یک کار بزرگ ملی می باشد چراکه تولید 20 میلیون تن محصول در سال در تولید ناخالص کشور بسیار مؤثر می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی