کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

پیروزی دیگر در سالگرد پیروزی انقلاب!؟

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ

«ظریف» روز گذشته در سفر مترویی خود از هر دری سخن گفت؛ اما مهم‌ترین بخش‌های سخنان وزیر خارجه، مربوط به ایستگاه‌ هسته‌ای در گذشته و آینده می‌شد؛ «آمادگی ایران برای به‌نتیجه‌رسیدن با گروه ١+٥ در بهمن‌ماه و در سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی». مشابه این امیدواری را می‌شد در اظهارات برخی دیپلمات‌های مذاکره‌کننده نظیر «سرگئی ریابکوف» روس دید. «ظریف» همچنین درخصوص انتقادات «کریمی‌قدوسی» و جلسه سوالش در مجلس گفت: «شاید آقای کریمی قدوسی قانع نشد اما مجلس قانع شد.» او همچنین گفت که شنیدم یکشنبه‌شب دوباره (آقای کریمی‌قدوسی) ما را خوب نواخته است. «ظریف» به‌غیر از محور هسته‌ای، از سفر امروزش به افغانستان خبر داد.

ظریف درباره‌ به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ١+٥ تا پایان سال‌جاری گفت: «پیش‌بینی این‌کار سخت است، اما اطمینان دارم جمهوری‌اسلامی‌ایران با هدف به‌نتیجه‌رسیدن در مذاکرات و حفظ دستاوردهای علمی همزمان با تامین منافع ملی، وارد کار شده است. بنابراین اگر طرف مقابل آمادگی این کار را داشته باشد ما هم کاملا آماده‌ایم تا در بهمن‌ماه و در سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی به نتیجه برسیم

وزیر خارجه‌ ایران با بیان اینکه «معتقدم یک‌هفته هم برای رسیدن به توافق کافی است»، گفت: «چنانچه همه طرف‌ها به یک واقع‌بینی در این زمینه رسیده باشند که تحریم‌ها کارایی ندارد و برنامه هسته‌ای در ابعاد مختلف ادامه پیدا خواهد کرد.» او ادامه داد: «همه به این واقعیت رسیده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت و تحریم‌ها باید برداشته شود. از نظر من چهارماه زمان برای رسیدن به توافق کلی، کافی است اما چنانچه اراده نباشد چهار‌سال هم می‌تواند کافی نباشد. کمااینکه با نگاه غلط آمریکایی‌ها ١٠سال هم می‌تواند به طول انجامد.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی