کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

پیش بینی قیمت دلار تا پایان امسال

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۱۶ ب.ظ

حداکثر نرخ دلار در بازار آزاد تا پایان سال جاری در محدوده 4 هزار تومان خواهد بود و سایر نوسانات دیگر آن نیز وابسته به نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای است.

یک کارشناس بازار سهام ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به افزایش حدود 15 درصدی نرخ دلار در برنامه های سالانه دولت اظهار داشت: در دولت اخیر، افزایش سالانه نرخ دلار آزاد به صورت یک مرحله ای و با سفته بازی به وقوع می پیوست ولی اکنون دولت تدبیر و امید افزایش 15 درصدی نرخ دلار آزاد را در چند مرحله در دستورکار قرار داده است.

مجتبی باباکشی زاده از جمله دلایل افزایش نرخ دلار را منوط به کاهش جهانی قیمت نفت دانست و گفت: کاهش بیش از حد قیمت نفت منجر شده که دولت برنامه های دیگری از جمله افزایش نرخ دلار آزاد را برای پوشش کسری بودجه سال 94 لحاظ نماید.

وی امکان تک نرخی شدن قیمت دلار در شرایط کنونی اقتصادی کشور را امری نشدنی دانست و افزود: کاهش جهانی قیمت نفت از جمله عوامل مؤثر در عدم تک نرخی شدن قیمت دلار محسوب می گردد کما اینکه نرخ دلار متغیری مهم در برنامه ریزی های بودجه کشور می باشد.

باباکشی زاده در خصوص احتمال کسری بودجه سال 94 دولت از محل فروش نفت یادآور شد: تأمین بودجه سال آینده کشور از محل های دیگری از جمله دریافت مالیات از ستادهای فرا قانونی و همچنین افزایش صادرات میعانات گازی و پتروشیمی نیز می تواند در راستای تحقق بودجه کشور مدنظر قرار گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی