کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

نام بانک متخلف دوشنبه اعلام می شود

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ق.ظ

در چند روز گذشته اخباری پیرامون انحلال یک بانک خصوصی در رسانه‌ها منتشر شد؛ اخباری که از سوی دولت و بانک مرکزی تأیید نشده، ولی بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی داشته است.

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: «بانک مرکزی طی روزهای آینده، یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند».

این خبر در حالی منتشر شده که نام بانک مورد نظر مشخص نیست. با این حال انتشار همین خبر کافی بود تا گمانه زنی‌ها درباره بانک مورد نظر آغاز شود.

اما بیشتر از همه نام یک بانک در این باره مطرح است. برخی ناظران بر این باورند اعلام این خبر به این شکل باعث تشویش اذهان عمومی شده و هنوز کسی نام این بانک‌ها را نمی‌داند، حال آنکه توجه افکار عمومی بیشتر به سمت دو بانک خصوصی است؛ نام این دو بانک در لیست بانک‌های مجاز ـ که چندی پیش از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود ـ نبود.

یوسفیان ملا درباره این موضوع گفت: هم اکنون کار به این گونه نیست که با ساختمان یا افراد آن برخورد شود، بلکه برنامه این است که با تیمی که در سطح هیأت مدیره و مدیر عامل و کسانی که مشکل دارند برخورد شود؛ یعنی آرام آرام این افراد کنار گذاشته می‌شوند و کار دیگری نخواهند کرد.

او در خصوص انحلال بانک متخلف نیز گفت: بانک قطعا منحل خواهد شد و سرمایه‌ها به بانک عامل دیگری منتقل می‌شود و تشکیلات یا بانک دیگری جای آن را خواهد گرفت. اشتباهی که در مورد بانک ایرانیان بود، تکرار نخواهد شد. اینجا دقت بسیاری خواهد شد و مردم نگران سرگردانی سرمایه‌های خود نباشند.

او گفت: این مسأله باید بسیار زود‌تر از این‌ها اعلام می‌شد، ولی نشده. اکنون کار با دقت و حساب شده در حال پیگیری است تا برای کسی هیچ مشکلی پیش نیاید.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه در صورت انحلال بانک خصوصی یاد شده هیچ کدام از سپرده‌گذاران و سهامداران احساس نخواهند کرد این بانک منحل شده، گفت: سپرده‌گذاران و سهامداران، مدیران بانک را نمی‌شناسند و تنها در صورت نیاز به بانک مراجعه می‌کنند، اکنون نیز فقط با مسئولان متخلف برخورد صورت خواهد گرفت و سپرده‌گذاران و سهامدارن هیچ تغییری حس نخواهند کرد.

یوسفیان‌ملا وجود زمان قبل از انحلال بانک را فرصتی برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران عنوان کرد و گفت: در صورت انحلال، جمع متخلف کنار رفته و مقامات جدیدی به مجموعه خواهند آمد. همچنین اگر مسأله خیلی حاد باشد، ممکن است ادغام صورت گیرد، ولی در ‌‌نهایت برای کسانی که دفترچه و چک دارند یا سرمایه‌گذاران یا سهامدارند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

او با بیان اینکه سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران باید در شرایط مختلف احساس امنیت کنند، گفت: آن‌ها باید بدانند نظام فقط با مسئولان بانکی برخورد می‌کند و خطری متوجه آن‌ها نیست و حقوقشان از بین نمی‌رود؛ مسئولان هم باید نسبت به این موضوع آگاه باشند که نمی‌توان با سپرده‌های مردم کاری کرد که قانونی نیست.

او گفت: بانک‌های «آینده» و "اقتصاد مهر" که در لیستی که توسط بانک مرکزی اعلام شده بود، نبودند اما بانکی که قرار است منحل شود، این‌ها نیست، بلکه بانک و مؤسسه دیگری است که فعالیت اقتصادی گسترده‌ای داشته و بدون توجه به مقررات بانکی، تابلو بانک را برای مؤسسه خود به کار برده بودند.

او گفت: ما فعلا نام این بانک را اعلام نمی‌کنیم؛ اما هفته آینده و روز دوشنبه رسما اعلام خواهد شد، پیشتر از این نیز نمی‌توان اطلاعات بیشتری در این خصوص اعلام کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی