کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

بلوک بترانس بالاخره عرضه می شود؟!

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ


سرمایه گذاری ملی ایران با عرضه بلوک ۵.۰۹ درصدی ایران ترانسفو در چهارشنبه جاری، در صدد خروج از ترکیب سهامداری این شرکت بورسی برآمده است.

اعلام و سپس انصراف هفته پیش سازمان خصوصی سازی از عرضه بلوک 28 درصدی ایران ترانسفو موجب ادامه حاشیه های این شرکت بورسی و البته رشد قیمت سهام آن تا 568 تومان شد که جدیدترین تحولات این شرکت 150 میلیارد تومانی با عرضه بلوک 5.09 درصدی سهام همراه شده است.

به این ترتیب که سرمایه گذاری ملی ایران (با نماد "ونیکی" ) در صدد عرضه 76 میلیون و 400 میلیون سهم " بترانس" در چهارشنبه جاری 12 آذر برآمده است. قیمت پایه هر سهم این بلوک 615 تومان تعیین شده که توسط کارگزاری ملی ایران در بازار اول معاملات روانه میز فروش خواهد شد.

براساس این گزارش، با این عرضه، رقابت برای تصاحب حداکثری کرسی هئیت مدیره ایران ترانسفو (که بعد از انصراف سازمان خصوصی سازی از عرضه بلوکی روزهای گذشته، با جمع آوری خرد سهام شروع شده) وارد مرحله تازه ایی خواهد شد. چرا که با توجه مالکیت 31.6 درصدی سینا فرایند نیرو و حدود 36 درصدی مجموعه بانک ملی ( با توجه به در اختیار داشتن 31.6 و 4.3 درصد سهام توسط سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و آینده پویا ) این احتمال وجود دارد که در صورت توان سینا فرایند نیرو یا حضور مجموعه ای وابسته برای خرید ، رقابت برای خرید این بلوک 5 درصدی تشدید شود. شاید هم رویدادهای دیگری رخ دهد و بدون رقابت توسط گروه دیگری خریداری شود. بنابراین باید تا روز عرضه و تعیین تکلیف مالک جدید "بترانس" صبر کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی