کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

فاذر از نگاه مدیرعامل!!

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۷ ب.ظ

شرکت آذرآب از جمله مجموعه هایی است که سهام آن طی ماه های گذشته با اقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه همراه شده است، به گونه ای که "فاذر" از ابتدای مهر ماه امسال تا چهارشنبه هفته گذشته بازدهی مثبت 74.85 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

کارشناسان یش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 شرکت آذرآب طی عملکرد نیمه نخست سال مالی جاری خبر از پوشش 50 درصدی سود برآوردی 255 ریالی می دهد.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت آذرآب عنوان کرد: بخش عمده ای از قراردادهای در دست اجرای شرکت به پروژه های نیروگاهی و صنایع نفت و گاز اختصاص دارد و بهره برداری از پروژه ها در سایر حوزه ها همچون معدنی از اهمیت کمتری برخوردارند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که برخی از پروژه ها در بخش معدنی همچون پروژه سیمان تهران از جمله مهمترین طراح هایی بود که طی سال های قبل توسط "فاذر" اجرایی شده است.

محمد جابری به مهمترین پروژه ها در بخش نیروگاهی و نیز نفت و گاز اشاره کرد و اظهار داشت: اغلب پروژه ها براساس جدول زمانبندی تعیین شده در بودجه امسال در حال اجرا هستند و برنامه ریزی های لازم جهت خرید دستگاه ها و تجهیزات لازم انجام پذیرفته است.

وی افزود: پروژه پتروشیمی بوشهر و نیز بویلر پالایشگاه نفت اصفهان از جمله مهمترین این موارد هستند که مراحل اجرای آنها طبق برآوردها در حال انجام است.

مدیر مالی شرکت آذرآب در خصوص انعقاد قرارداد جدید نیز گفت: همانطور که از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی شد، در حال حاضر پروژه جدید از سوی "فاذر" منعقد نگردیده و در صورت انعقاد قرارداد جدید پس از بررسی تأثیر اجرای آن بر وضعیت سودآوری شرکت، به طور قطع اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد.

جابری پیرامون نحوه تأمین هزینه های ناشی از اجرای قراردادهای در دست اجرا ابراز داشت: این مجموعه تمام تلاش خود را جهت تأمین منابع مالی لازم جهت بهره برداری از پروژه ها از محل پیگیری مطالبات از کافرمایان و نیز درآمدهای محقق شده ناشی از اجرای قراردادهای تکمیل شده، بکار می برد تا از این محل هزینه های لازم فراهم شود و از راهکارهای دیگر استفاده نشود.

وی افزود: هرچند تحریم های اعمالی مشکلاتی را برای شرکت های فعال در حوزه های مختلف همچون "فاذر" به همراه داشته، اما با بکارگیری راهکارها و برنامه هایی می توان گفت موانعی بر سرراه نقل و انتقالات وجوه بانکی و دریافت لوازم مورد نیاز از منابع خارجی وجود ندارد.

مدیر مالی شرکت آذرآب در خاتمه در بیان دلایل اقبال سهامداران به سرمایه گذاری در سهام "فاذر" گفت: این مجموعه از دارایی های ثابت و اموال برخوردار است و با توجه به عملکرد "فاذر" از ابتدای سال مالی جاری تاکنون از پتانسیل رشد سودآوری و پوشش کامل بودجه برآوردی برخوردار است. برهمین اساس به نظر می رسد پتانسیل های موجود در این مجموعه و عملکرد مناسب آن موجب استقبال سهامداران جهت خرید سهام این مجموعه شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی