کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

آیا این بار بلوک بترانس معامله می شود؟

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ق.ظ


در پی انصراف سازمان خصوصی سازی و تصمیم به عرضه بلوک ۲۸ درصدی ایران ترانسفو ،بیش از ۴۲۵ میلیون "بترانس" ۱۰ آذر روانه میز فروش می شود تا ششمین عرضه این شرکت در ۲۴ ماه اخیر انجام شود.

براساس این گزارش، طبق هماهنگی های به عمل آمده و اعلام شرکت بورس، مقرر شده دوشنبه دو هفته بعد 10 آذر،425 میلیون و 808 هزار و 935 سهم "بترانس"،به قیمت پایه هر سهم در تابلوی معاملات بورس به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از 6145 ریال کمتر نباشد، به صورت یکجا و نقد و یا 30 درصد نقد و 70 درصد اقساط شود.

به این ترتیب سازمان خصوصی سازی که در پنجمین عرضه بلوکی موفق به فروش بلوکی سهام این شرکت در آذر 91 شده بود، برای ششمین بار تلاش می کند تا بلوک مدیریتی بترانس را بفروشد.

پیش از این یک مقام مسئول گفته بود: همزمان با برنامه واگذاری این بلوک، مذاکراتی با نمایندگان شرکت سینا فرایند نیرو مبنی بر پرداخت بدهی های معوق انجام شد که با نتایج مثبتی همراه بود. به طوریکه مقرر شد این شرکت نسبت به پرداخت به موقع بدهی ها اقدام کند.علاوه براین سهام ایران ترانسفو برای عرضه در وثیقه بود و امکان عرضه در زمان مد نظر سازمان خصوصی سازی نبود.

براساس این گزارش، حدود 21 ماه بعد از انجام معامله 176.6 میلیارد تومانی 32 درصد سهام ایران ترانسفو، حکم هیئت داوری سازمان بورس مبنی برگشت این درصد به خریدار قبلی و بدهکار به سازمان خصوصی سازی  اجرا شد که با تبعاتی مانند اعتراض خریدار این بلوک یعنی شرکت وابسته به بانک ملی آینده پویا و اعلام خسارت همراه بود. در ادامه هم و به رغم تصمیم به عدم عرضه ، در نهایت سازمان خصوصی سازی اقدام به عرضه این بلوک کرده است.

با این شرایط و در برابر اعلام لزوم دریافت خسارت از سوی مسئولان شرکت آینده پویا، باید دید آیا در ششمین عرضه بلوک 28 " بترانس" خریداری وارد این ماجرا خواهد شد و حاضر به ورود به ترکیب هیئت مدیره آن و وجود ریسک ها و احتمالاتی خواهد شد یاخیر ؟ این درحالی است که در صورت انجام این معامله ، باید منتظر ماند و دید که خریدار پیشین یعنی مدیران شرکت سینا فرایند نیرو چه واکنشی و اقدامی خواهند کرد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی