کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

عرضه اولیه ولبهمن

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۱۶ ب.ظ

خبر فوری:

به اطلاع می رساند؛ روز سه شنبه مورخ 20/08/1393 تعداد 60،000،000 سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت بهمن لیزینگ (سهامی عام) برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد "ولبهمن1" عرضه می گردد. لازم به ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص عرضه اولیه مذکور متعاقباً از طریق سایت رسمی شرکت فرابورس ایران اعلام می گردد.

معاون اقتصادی گروه بهمن جزئیات عرضه اولیه ۶۰ میلیون سهم بهمن لیزینگ را اعلام و زمان عرضه اولیه بهمن دیزل را به بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات موکول کرد.

سعیدموحدی با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت بهمن لیزینگ اظهار داشت: 60 میلیون سهمی که قرار است سه شنبه جاری 20 آبان عرضه اولیه شود توسط گروه بهمن تامین خواهد شد و به جز این تعداد سهام ، برنامه ایی برای عرضه بیشتر سهام این شرکت نداریم.

به گفته وی عرضه 10 درصد سهام بهمن لیزینگ به دلیل حجم عرضه محدود، تاثیر معناداری بر سود آوری گروه بهمن ندارد. وی با بیان اینکه قیمت مدنظر هر سهم این شرکت قابل اعلام نیست و بعد از هماهنگی های لازم تعیین خواهد شد، ادامه داد: این شرکت در حالی جلسه معارفه ایی را در شهریور ماه برگزار کرده که سود هر سهم سال مالی جاری را 30 تومان پیش بینی کرده و در نیمه اول سال قادر به پوشش 50 درصد این سود شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به شدت گرفتن رشد گروه خودرویی از یک سو و کاهش درآمد خانوارها از سوی دیگر، شرکت های لیزینگ از جایگاه مناسبی برخوردارند. شرکت بهمن لیزینگ هم یکی از شرکت های ارزشمند این صنعت بشمار می رود.

موحدی درباره برنامه عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت 100 میلیارد تومانی بهمن دیزل هم به بورس پرس گفت: این عرضه بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ایی و احتمالا" در آذر یا بهمن ماه انجام خواهد شد.

شنیده ها حکایت از این دارد که قیمت بین 150 تا 200 تومان می باشد و برای هر آنلاین 1000 سهم در نظر گرفته می شود یعنی نقدینگی در حدود 200 تا 250 هزار تومان کافیست!!

  • ۹۳/۰۸/۱۸

ولبهمن

نظرات (۳)

سلام و احترام ، اولا خواستم تشکر کنم از راهنماییتون و تونستم 1400 خرید کنم ، و سوالم اینه که اگر قردا هم بخواهیم ولبهمن خرید کنیم همون 8:29:59  باید دستور خرید بزنیم ؟  چند درصد میره روش ؟ تشکر 
پاسخ:
آفرین بر شما چون من خودم گیرم نیومد :-)) . خب حالا از روزی که معاملاتش شروع بشه (شاید فردا شاید چند روز دیگه) چند روز صف خرید میشه. البته این سهم گرون قیمت خورد. کف سهم 130 تومان و مقاومت بنیادیش 180 تومان هست. من توصیه نمیکنم وارد صف خرید بشی. سهمتو نگه دار 3 روز دیگه و یا نهایتا 4 روز دیگه بفروش . ولی اگر با صلاح دید خودت میخوای بخری ، بله باید همون کاری که میگی رو انجام بدی ولی دیگه گرون تر باید بخری.
سلام دوست عزیز ، عرضه اولیه را توی آنلاین چجوری باید خرید ؟ با تشکر
پاسخ:
سلام بر شما. به زبان ساده: اگر کاربر آنلاین هستین میشینی پای سیستمت و پیام های ناظر رو چک میکنی. تاکه پیام ناظر بیاد که سهام ولبهمن در ساعت فلان و برای هر کاربر آنلاین فلان تعداد سهم عرضه میشه. حالا فرض کن گفت ساعت 10 عرضه شروع میشه. شما 9:59:59 ثانیه روی سفارشت کیلیک میکنی به امید اینکه از بین این همه سفارش به سیستم ارسال بشه و ثبت بشه وبعد از چند ساعت که شروع میشه به بررسی سفارش ها شما جز اونایی باشی که سهم بت برسه. ایشالا که رسید 4 ، 5 روز نگهدار بعد خواستی بفروش.  موفق باشی
اقا نیما سلام. این عرضه اولیه که میگن قضیه اش چجوریه؟ همان روز عرضه بخری خوبه یا منتظر بمونی تا ببینی چی پیش میا د:) 
پاسخ:
:-) دوست من خبر رو کامل کردم. عرضه اولیه برای اینکه اولین بار داره عرضه میشه قیمتش رو طوری تعیین می کنند که جذاب باشد. بنابراین حتما باید بخرید که خدا میدونه گیر کی بیاد!!! 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی