کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

مهمانی به نام قاسم!

سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۱۵ ب.ظ

گفته شده قاسم ایران 21 ابان عرضه اولیه خواهد شد. شرکت قاسم ایران پس از شرکت های به پخش (هلدینگ) و توزیع دارو پخش رتبه سوم ر ا از نظر میزان فروش در میان شرکت های پخش سراسری دارا می باشد،

 شرکت های به پخش (هلدینگ) توزیع داروپخش، پخش البرز، پخش هجرت، پخش رازی و پخش سایه سمن شرکت های همگروه قاسم ایران می باشند.

مالکیت 99.3 درصدی این شرکت متعلق به شرکت های سهامی عام صنعتی مینو (غصینو) می باشد و خود شرکت قاسم ایران ویزیتور شرکت های مینو خرمدره، پارس مینو، دارویی آرایشی و بهداشتی، مینو شرق، شوکوپارس، قند خرما، می باشد.

همچنین این شرکت در سال 1392 اقدام به انعقاد قرارداد با بیمارستان خاتم الانبیاء با موضوعیت اداره و تامین داروها و بخشی از تجهیزات پزشکی به نیابت از آن بیمارستان در ازا درصدی از فروش بیمارستان نموده است که بر اساس قرارداد فیمابین پس از کسر هزینه های مرتبط قابل پرداخت می باشد.

این شرکت در شش ماهه ابتدای سال موفق به فروش 722 میلیارد تومانی شده است و رقمی بیش از 1700 میلیارد تومان را برای فروش کل سال پیش بینی نموده است. سود محقق شده در 6 ماه ابتدای سال 231 ریال بوده که برای کل سال رقم 911 ریال پیش بینی شده است. سود عملیاتی هر سهم نیز 1788 ریال برای امسال در نظر گرفته شده است .

اما نکته مهم در مورد این سهم بالا بودن رقم هزینه های عمومی ، اداری و هزینه های مالی است که برای کل سال رقمی بیش 1196 میلیارد ریال بوده است که به ازای هر سهم و با سرمایه 360 میلیارد ریالی رقمی بالغ بر 3322 ریال می شود، در شش ماهه پوشش عملیاتی هر سهم 33 درصد و پوشش سود 25 درصد بوده است .

لازم به ذکر است سهم قاسم ایران با توجه به اخبار شنیده شده قرار است در هفته آینده برای اولین بار در بازار فرابورس عرضه شود. حال با توجه به EPS اعلام شده برای سال 93، احتمال عرضه در محدوده قیمتی 500 تومان دور از انتظار نیست.

  • ۹۳/۰۸/۱۳

قاسم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی