کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

شرکت های فعال در صنعت سیمان طی عملکرد شش ماهه نیمه اول امسال با 98 درصد ظرفیت اسمی به تولید پرداخته اند و طی این دوره عملکرد مناسبی را از خود نشان دادند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان گروه سیمان با بیان این مطلب عنوان کرد: اگرچه مشکلات موجود در وضعیت بازار مسکن و کاهش میزان ساخت و ساز در کشور موجب افت پنج درصدی مصرف سیمان طی دوره نیمه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته شد، اما در مجموع می توان گفت این مجموعه ها با غلبه بر مشکلات پیش روی تولید توانستند به سود مناسبی دست یابند.

عبدالرضا شیخان به رشد تولید سیمان و در مقابل کاهش تقاضا برای محصولات تولیدی اشاره کرد و ابراز داشت: این امر موجب رقابت منفی تولیدکنندگان در بازار فروش داخلی و خارجی گردید و در نهایت درآمدهای حاصل از فروش محصولات شرکت های تولید کننده سیمان کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش صادرات سیمان تحت تأثیر شرایط نامناسب سیاسی حاکم کشور عراق، در این خصوص افزود: فروش خارجی سیمان در حالی طی سال جاری با کاهش 9.8 درصدی همراه شد که به منظور رفع مشکل مذکور برنامه هایی جهت افزایش میزان صادرات کلینکر اجرایی شد و با جا به جایی بازارهای مقصد از کشور عراق به کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقا، فروش صادراتی این محصول 63.6 درصد افزایش یافته است. بر همین اساس می توان گفت برآیند کاهش صادرات سیمان و افزایش فروش خارجی کلینکر طی شش ماهه اول امسال منجر به رشد 4.6 درصدی میزان صادرات سیمان و کلینکر شده و حدود 10 میلیون تن سیمان و کلینکر به کشورهای خارجی صادر شده است.

این مقام مسئول به طرح روکش بتنی آسفالت اشاره کرد و گفت : شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، افزایش قیمت قیر و در مقابل آن کاهش نرخ فروش سیمان موجب شد تا مقامات دولتی و وزارت مسکن و شهرسازی جهت کاهش هزینه های اقتصادی به سمت اجرای این طرح روی آورند.

دبیر انجمن صنفی کافرمایان گروه سیمان با اشاره به مزیت های اجرای این طرح، در این خصوص افزود: بهره برداری از این طرح بسترهای لازم را جهت صادرات قیر به کشورهای خارجی فراهم می سازد و علاوه بر آن، موجب افزایش سطح ایمنی جاده ها می شود.

شیخان افزود: در حال حاضر طرح مذکور در برخی از جاده ها به اجرا درآمده و توسعه دامنه اجرای این طرح به واردات برخی ماشین آلات مورد نیاز بستگی دارد که این امر نیز با موافقت وزارت مسکن و شهرسازی در حال انجام است.

ایشان پیرامون چشم انداز وضعیت گروه سیمانی طی نیمه دوم امسال تصریح کرد: شرکت های فعال در این صنعت همواره طی شش ماهه دوم سال با مشکل تولید و فروش داخلی محصولات مواجه می شوند و معمولاً با کاهش دو درصدی حدود 96 درصد ظرفیت اسمی تولید می کنند. از این رو با مدیریت این چالش ها و مشکلات درصدد توسعه بازارهای مقصد برآمده ایم که همانطور که قبلاً بدان اشاره شد، برنامه هایی جهت افزایش میزان صادرات کلینکر جهت جبران کاهش فروش خارجی سیمان اجرایی شده است. بر همین اساس می توان گفت، صنعت سیمان همچنان از مزیت نسبی و حاشیه سود مناسب برخوردار است و می توان چشم انداز مناسبی پیش روی این گروه متصور بود.
  • ۹۳/۰۸/۰۷

گروه سیمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی