کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

کافه بورس

آموزش و تحلیل بورس تهران

نرم افزار مدیریت سبد سهام بان

افزونه تابلو خوانی MetaTSE

بورسدان

دسترسی سریع

تمدید اعتبار کد فعالسازی نرم افزار سهامبان

نرم افزار مدیریت سبد سهامبان

نرم افزار هوشمند مدیریت سبد سهامبان

تحلیل تکنیکال وپست (93/07/25)

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۰ ب.ظ

در ابتدای هفته گذشته خیلی از سایت های پولی این سهم را به عنوان سیگنال خرید هفتگی معرفی کرده بودند. خود من هم بررسی این سهم را به دوستان پیشنهاد کرده بودم. برحسب وظیفه و خواست دوستان این سهم رو تحلیل می کنم.

همانطور که در چارت سهم ملاحظه می فرمایید، قیمت سهم در کف کانال صعودی خود قرار دارد پس از این بابت بوده است که نسبت به خرید این سهم حساس شده ایم. بعد از رشد 61 درصدی سهم حال قیمت به خوبی اصلاح کرده است. هم اکنون قیمت بر روی چند حمایت مهم قرار دارد. اولا در کف کانال قرار دارد پس به خودی خود معاملات آن مهم میشود چراکه یا کف کانال میشکند که در آن صورت سیگنال فروش است ویا شروع به حرکت می کند که سیگنال خرید است! دومین حمایت مهم سهم خط قرمز رنگیست که از سیستم ایچیموکو به دست آمده است و سومین حمایت مهم سهم نسبت فیبوی 50 درصد می باشد که ملاحظه می کنید این سه حمایت برهم منطبق هستند. از لحاظ تکنیکال فیبوی 50 درصد یک اصلاح کلاسیک خوب است.

از منظر سیستم ایچیموکو با اینکه ابر آینده صعودی است اما نفوذ سایه قیمت (خط سبز) به زیر قیمت کمی نگران کننده است. متاسفانه اندیکاتورهای ما سیگنال نزولی گرفته اند. با این حال و با توجه به اصلاح مناسب سهم و حمایت های خوبی که قیمت در حال حاضر دارد استراتژی ما اینگونه خواهد بود:

معاملات شنبه برای این سهم مهم است، اگر همچنان بر روی این حمایت ها معامله شود، دست به معامله خود نمی زنیم. اگر قیمت پایانی در زیر این حمایت ها بسته شودف افراد کم ریسک خارج شوند و پر ریسکترها بداند تا حدود 134-135 تومان می تواند اصلاح کند. اگر حرکت صعودی خود را شروع کند هدف اولیه 155 و سپس 175 تومان می باشد.

(سوالات و نظرات خود در مورد این تحلیل را در همین صفحه و سایر سوالات را در صفحه "پرسش پاسخ" مطرح نمایید)


تحلیل تکنیکال وپست

نظرات (۲)

سلام و تشکر از زحمات حضرتعالی....به شخصه تا مدتهای مدید وارد سهامی که افزایش سرمایه داده اند نمیشوم....کمر سهم را میشکند افزایش سرمایه...بویژه اگر سنگین هم باشد....نمونه هایی از این دست بسیار است...وبصادر نمونه بارز...نمونه دیگر وتجارت...و حالا همین وپست....کمر وبصادر جوری شکسته که بسیار بعید میدونم حالا حالاها حتی قادر به عبور از قیمت اسمی ( 100 تومان ) بشه!!!
پاسخ:
سلام برشما دوست عزیز. بله تاحدودی به شما حق می دهم. اگر درس 7 از مطالب آموزشی وبلاگ رو مشاهده کنید که درمورد افزایش سرمایه بحث شده به استراتژی ورود به افزایش سرمایه مطرح شده. درکل نمی شود همه سهم ها را با یک چوب راند. حسینا سهمی بود که در روز باز گشایی بعد از افزایش سرمایه آنقدر با اقبال مواجه شد که همان روز به سهامدارانش علاوه بر سرمایه افزایش یافته سود هم داد...
  • مهدی گوهری
  • ممنون از زحمتتان جناب گرجی عزیز
    پاسخ:
    خواهش میکنم. امیدوارم مفید باشه...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی